I har sikkert fuldstændig styr på jeres logo og marketingplaner. Men har I også styr på, hvad jeres brand egentlig betyder for forbrugerne?

International forskning viser, at branding ikke er, hvad det har været.

Virksomheden har stadig serveretten – men det er forbrugerne, der definerer, hvad brandet står for. Derfor kan brands heller ikke styres med traditionelle marketingværktøjer.

Til gengæld er de bomstærke, når de spiller sammen med kulturelle kontekster og samfundsmæssige strømninger, der betyder noget for folk. Det kalder på nye indsigter i, hvordan brands fungerer i forbrugernes liv og nye tilgange til strategisk branding.  

Tag med på Masterclass i Innovativ Brandbuilding og bliv klogere på den seneste, internationale forskning i brands og forbrugerkulturer.

Tilmed dig her!


Kurset er målrettet erfarne marketingfolk

Målgruppen er særligt mellemstore og store virksomheder og organisationer, hvor brandet allerede spiller en rolle, men som ønsker en bedre forståelse af deres brand, og hvilken betydning det har.

Du får størst udbytte af kurset, hvis du på forhånd har kendskab til og erfaring med branding enten fra bureau eller virksomhed.

Den kulturanalytiske tilgang til forbrug og branding har et fagligt fokus, som betyder, at både marketingfolk med en klassisk managementbaggrund og kreative fra bureauer med en mere intuitiv markedsforståelse kan have stort udbytte af den viden, der kommer i spil. Ofte vil den endda bygge bro mellem de to verdener, og derfor kan du også med fordel tage en kollega med.

Tilmed dig her!


På kurset får du blandt andet:

  • kulturanalytisk forståelse for din virksomheds brand, og om der er match mellem forbrugernes og jeres egen opfattelse af jeres brand
  • nye metoder du kan anvende til at observere og analysere markedet og ideer til, hvordan du skal handle på det, du ser
  • viden om de kulturelle tendenser, der har størst indflydelse på vilkårene for branding
  • sparring fra eksperter til at anvende kulturteoretiske værktøjer i praksis

Se det fulde program her.


Mød

Søren Askegaard, professor ved Institut for Marketing & Management, SDU

Dannie Kjeldgaard, professor ved Institut for Marketing & Management, SDU

Tilmed dig her!

Information