Hvor meget er dit bureaus kreative idéer værd? Undersøgelser viser, at afregningen primært sker på baggrund af timeforbruget, men flere eksperter peger på, at bureauerne skal blive bedre til værdibaseret prissætning. Kun på denne måde kan bureauerne i højere grad blive honoreret efter idéens forretningsmæssige succes.

Tag på kursus hos Bureaubiz onsdag den 4. september og lær, hvordan du kan prissætte din kreativitet værdibaseret.

På kurset får du:

  • Grundlæggende forståelse af værdibaseret prissætning for kreative bureauer
  • Indsigt i den seneste litteratur og de seneste undersøgelser omkring sammenhængen mellem kreativitet og effekt
  • Inspiration og konkrete værktøjer til at få succes med værdibaseret prissætning af kreative ydelser
  • Mulighed for at udveksle erfaringer med andre fra kreative bureauer, der også arbejder på at få succes med værdibaseret prissætning.

Kurset er for dig, der er involveret i eller har ansvar for prissætning af jeres kreative ydelser. Du er højst sandsynligt bureaudirektør, client service director, creative director, business development director eller lignende.

På kurset veksler vi mellem oplæg og praktiske øvelser. Du får gode tips og checklister, som du kan arbejde videre med hjemme på bureauet.

Kurset er udviklet af og gennemføres af Henrik Jensen, der baserer sit oplæg på den seneste forskning og viden inden for prissætning af kreative ydelser.

Henrik har mere end 10 års erfaring som topchef i Dentsu Aegis Network. Derudover har han læst en ph.d. inden for ”business model innovation” på Roskilde Universitet. Han har også modtaget Lommer-legatet for et projekt omkring bureauers fremtidige forretningsmodeller. Henrik står i dag bag Brandse & Co, som hjælper bureauer med at få succes med deres forretning.


PROGRAM

Velkommen
v/ Julie Kolbeck, Redaktør på Bureaubiz 

Hvad er værdibaseret prissætning?
Alle bureauer taler om værdibaseret prissætning, men ingen ved helt præcist, hvad det er. Ronald Baker har skrevet bogen ”Implementing Value Based Pricing”, hvori han blandt andet konkluderer, at bureauer er mindst dygtige til værdibaseret prissætning. Vi starter dagen med at få styr på de grundlæggende begreber inden for værdibaseret prissætning.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

The Case for Creativity
James Hurman samlede i bogen “The Case for Creativity” 15 forskellige studier af sammenhængen mellem kreativitet og kommerciel succes. Alle 15 studier kom frem til den samme konklusion: kreativitet skaber værdi. Vi dykker ned i og gennemgår konklusionerne fra de 15 studier i ”The Case for Creativity”.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co 

Hvilken værdi skaber kreativitet?
Med udgangspunkt i kundernes effekt-hierarki gennemgår vi de forskellige former for værdi, som kreativitet skaber. Vi kigger også på konkrete cases i form af de 30 AEA-vindere fra de sidste tre år og undersøger, hvordan de har dokumenteret og beskrevet den værdi deres kreativitet har skabt.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Frokost

Hvad siger marketingdirektøren om værdien af kreativitet?
I denne del af programmet får du marketingdirektørens perspektiv på værdibaseret prissætning. 
v/ Jeppe Madsbad Lauritzen, Nordic Marketing Director hos Santander Consumer Bank

Hvordan bygger du et stærkt kreativt bureaubrand?
Stærke kreative bureaubrands handler om awards, thought leadership, en stærk kreativ kultur mv. Tim Williams kommer i hans bog ”Positioning for professionals” med en række gode råd til, hvordan du bygger et stærkere bureaubrand. Vi kigger nærmere på dem og finder frem til, hvad dit bureau skal arbejde videre med for at blive et kreativt powerbrand.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Sådan får kreative bureauer succes med værdibaseret prissætning
Vi runder dagen af med at opsummere, hvad der skal til for, at du kan få succes med værdibaseret prissætning. Du får checklister til det hele, så du kan komme i gang med det samme når du kommer hjem på bureauet.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Afrunding og tak for i dag
v/ Julie Kolbeck, Redaktør på Bureaubiz


UDBYTTE

Efter denne dag, har du og dit bureau fået:

  • Viden om, hvad der skal til for, at bureauet kan få succes med værdibaseret prissætning af kreative ydelser
  • Indblik i den seneste forskning og viden om værdien af kreativitet
  • Kendskab til hvordan andre bureauer er lykkedes med værdibaseret prissætning
  • Checklister og værktøjer til løbende at udvikle en effektiv handlingsplan for dig og dit bureau.

Blandt tidligere kursister har Masterclass kurserne til bureaudirektører opnået en tilfredshedsscore på 4,8 ud af 5,0.

Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.


MØD

Henrik Jensen, ph.d. og stifter af Brandse & Co
Henrik har mere end 10 års erfaring som topchef i Dentsu Aegis Network. Derudover har han læst en ph.d. inden for ‘Business model innovation’ på Roskilde Universitet. Henrik har også modtaget Lommer-legatet for et projekt omkring fremtidens forretningsmodeller for bureauer. Henrik står i dag bag Brandse & Co, som hjælper bureauer med at få succes med deres forretning.

Jeppe Madsbad Lauritzen, Nordic Marketing Director hos Santander Consumer Bank
Jeppes karriere startede i Carlsberg tilbage i sluthalvfemserne, hvorefter han blev marketing og partnerships manager i Tivoli. Senere forlod han kundesiden i en årerække og blev nordic director hos Promovator. I 2011 skiftede han dog tilbage til kundesiden og blev først first vice president hos Danske Bank og senere – i 2015 – nordic marketing director for Santander Consumer Bank, hvor han fortsat er i dag.


DET PRAKTISKE

Hvornår?
Kurset løber af stablen onsdag den 4. september 2019. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.

Hvor?
Masterclass kurset afholdes hos Bureaubiz, Gammel Kongevej 3E 4.sal, 1610 København V.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5.950,- (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning inklusiv frokost.

Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for – husk blot at give os besked herom.

Masterclass kurserne gennemføres ved minimum 6 og maksimalt 16 deltagere.

Rabat til Bureaubiz Pro-abonnenter
Vi giver 10 procent rabat til alle Pro-abonnenter hos Bureaubiz. Du skal blot være logget ind, når du køber billetten – så registreres rabatten automatisk.

Der er også mulighed for kollegarabat. Kontakt Julie Kolbeck for yderligere information.

Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte redaktør Julie Kolbeck på 28 29 71 02. Du kan også skrive til julie@bureaubiz.dk

Vi glæder os til at se dig!

Billetter

Tickets are no longer available.

Information