OM K-DAGEN
Adfærdsdesign er baseret på 40 års forskning, og opererer i spændingsfeltet mellem kognitiv psykologi, adfærdsøkonomi og socialpsykologi. Anvendt i de rette situationer har det et enormt potentiale til at øge effekten og kvaliteten af din forandringskommunikation markant.

Det er en genial overbygning til kommunikation, for mange af de teorier, vi som kommunikatører har lært og mestrer til daglig, er også en del af adfærdsdesignerværktøjskassen. Vi er allerede godt på vej, men vi mangler den grundlæggende forståelse for menneskelig adfærd for at kunne påvirke den for alvor.

På dette kursus lærer du de 10 grundlæggende principper inden for adfærdsdesign, så når dagen er omme, har du en meget større værktøjskasse at dykke ned i næste gang, du skal hjælpe med at skabe forandringer internt i din organisation.

Med adfærdsdesign bliver du klogere på, hvorfor mennesker handler, som de gør.

Kom til K-dag 4. oktober og få:

  • Indblik i, hvad der styrer menneskets adfærd og beslutningsprocesser
  • Viden om, hvordan du kan bruge adfærdsdesign i din kommunikation – og et supplement til din traditionelle værktøjskasse
  • Konkrete tips til, hvordan du adfærdsdesigner din kommunikation – både online og offline
  • Gode eksempler på, hvor adfærdsdesign har gjort en forskel i intern kommunikation
  • Mulighed for at arbejde med adfærdsdesign i praksis på din egen case

K-dagen er for dig, der arbejder med kommunikation, forandringsprojekter eller kampagner internt i en organisation. Du er temmelig sikkert intern kommunikationskonsulent, forandringskonsulent, projekt – eller kampagneleder, og har brug for nye metoder til at nå din målgruppe og skabe en adfærdsændring hos dem.

PROGRAM

System 1 og 2: sådan træffer vi beslutninger
Når vi ved, hvad der styrer vores egne og vores modtagers beslutninger og adfærd, kan vi tilrettelægge vores kommunikation på en ny og mere effektiv måde. Ifølge adfærdsforskere er vores adfærd styret af to systemer. System 1, som intuitivt, hurtigt og ukontrolleret træffer beslutninger og uden besvær kan fuldende sætningen “Man skal ikke kaste med sten…” Og system 2, som reflekteret, langsomt og kontrolleret træffer beslutninger og bruger energi på for eksempel at regne ud, hvad 72 x 56 er. Du bliver klogere på, hvad det betyder for den måde, du skal kommunikere forandringer.

Louise Neel Høyer, adfærdsdesigner og kommunikationsrådgiver

AFL-modellen og de 10 principper
Her lærer du de 10 helt grundlæggende adfærdsdesign-principper, der kan ses som værktøjer eller greb, man kan anvende når man designer sin forandringskommunikation. Vi gennemgår, hvilke principper man kan anvende hvornår og vi ser på metoder til at teste vores løsninger. Derudover lærer vi at bruge AdfærdFriktionLøsning-modellen, som er en metode der på simpel vis kan hjælpe os med at designe løsninger som mest effektivt rammer målgruppen og understøtter den adfærd, vi ønsker.

Louise Neel Høyer

Case: Inspirationsoplæg fra relevant virksomhed

Følger

Workshop: Adfærdsdesign i praksis
For at få de metoder, vi lærer i løbet af dagen helt ind under huden og gøre det til et brugbart værktøj, prøver vi kræfter med at lave vores eget adfærdsdesign. Hvad enten du sidder med et større forandringsprojekt, der skal implementeres i hele organisationen, eller du blot gerne vil ændre nogle arbejdsprocesser i afdelingen, så tager du her de første skridt hen imod at designe en løsning, som støtter den adfærd, du ønsker fra din målgruppe.

Louise Neel Høyer

UDBYTTE
Efter denne K-dag har du fået:

  • Indblik i den forskning som gennem 40 år har undersøgt menneskelig adfærd – hvorfor handler vi som vi gør
  • Metoder og inspiration til, hvordan din kommunikation kan ‘designes’, så budskabet ikke bare når din modtager, men også skaber adfærdsændringer
  • Indblik i, hvordan du kan bruge adfærdsdesign til at effektivisere din kommunikation – både online og offline
  • Konkrete værktøjer, tips og metoder du kan bruge til at optimere kommunikationen i dit næste forandringsprojekt

MØD

Louise Neel Høyer
Management Consultant – speciale i forandringskommunikation og adfærdsdesign
HUMAN UNIVERZLouise er en passioneret forandringskommunikationsekspert, nudging-specialist og forandringsleder der hjælper organisationer med at gennemføre ønskede forandringer og adfærdsændringer. Louise er også en erfaren underviser og facilitator.PRAKTISK
Hvornår?
Torsdag 4. oktober 2018. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.

Hvor?
K-dagen hos Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1620 København V

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Meld dig til inden 22. juni og få kurset til “early bird”-prisen kr. 4950. Medlemmer af DJ får kurset til halv pris.

Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge.

Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive “Kollegarabat” i feltet “Evt. andre oplysninger til fakturering” ved tilmelding.

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).

Har du spørgsmål?

Du er velkommen til at kontakte Marianne Weng på 30 93 33 45. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.

TILMELD DIG NU

 

Information