OM K-DAGEN

 På fire tirsdage i efteråret lærer du, hvordan jeres tilstedeværelse på sociale medier når nye strategiske højder. Alle dage er fra kl. 9.00 – 13.00, så du kun skal tage en halv dag ud af kalenderen hver gang.

Tirsdag den 23. oktober: Facebook
Tag jeres Facebook-tilstedeværelse til næste niveau. Lær, hvordan du får endnu mere ud af Facebook som kommunikations- og markedsføringskanal. Lær de vigtigste, de nyeste og de mindre kendte funktioner på Facebook.

Tirsdag den 30. oktober: YouTube
Vi bruger samlet set én milliard timer om dagen på YouTube. Det er flere timer end Netflix og Facebook tilsammen. Kanalen er derfor blevet mulighedernes land for marketing- og kommunikationsfolk. Lær, hvordan du gør dit indhold egnet til YouTube og får maksimalt udbytte ud af budget og ressourcer.

Tirsdag den 6. november: Twitter
Twitter er meningsdannernes legeplads og den hurtigste vej til profilering af jeres mærkesager, kernekompetencer eller ydelser. Lær, hvordan du i praksis bruger Twitter som strategisk kommunikationskanal.

Tirsdag den 13. november: LinkedIn

Bliv klædt på til at udnytte LinkedIn’s mange muligheder, så I kan kommunikere effektivt med de mange brugere og vigtige interessenter. Vi dykker ned i funktioner, fordele og udfordringer, så I kan skabe værdi via LinkedIn i jeres organisation.

Efter fire bootcampdage er du blevet skarp på Facebook, Twitter, YouTube og LinkedIn og på, hvordan du kan bruge de forskellige platforme strategisk. Men hvordan får du kanalerne til at spille sammen bedst muligt? Head of social hos Advice Rikke Østergaard gør dig som afslutning på bootcampen klogere på, hvordan kan du skabe og versionere indhold, så det kan bruges på tværs af de fire digitale kanaler.

SoMe bootcampen er bygget op, så vi hver gang kommer omkring:

  • Mediets præmisser og den strategiske brug af det
  • Indhold (eksempler, værktøjer og tricks)
  • Community management (planlægning og overvågning)
  • Sponsoreret indhold/annoncering

Bootcampen er for dig, der er social medie-ansvarlig, kommunikations- eller marketingmedarbejder eller på anden måde har ansvar for en eller flere af jeres sociale medier. Du er ikke nybegynder, men trænger til en opgradering af dine kompetencer.


PROGRAM

Tirsdag den 23. oktober: Facebook

  • Kom skridtet videre med jeres strategiske Facebook-indsats og klæd organisationen på
  • Sådan laver du godt indhold og navigerer i annoncering, reach og boost
  • De bedste og vigtigste funktioner, som du skal kende på Facebook

Tirsdag den 30. oktober: YouTube

  • Lær, hvordan du opbygger en kanal og tænker YouTube sammen med jeres øvrige, digitale kanaler
  • Få essentiel viden om annoncering og indholdstyper, der egner sig særligt godt til YouTube og til jeres kernemålgrupper
  • Få redskaberne til, hvordan du undgår begynderfejl og tænker SEO ind fra start, så I får det fulde udbytte af jeres indsats på YouTube

Tirsdag den 6. november: Twitter

  • Sådan bruger du Twitter som strategisk kommunikationskanal
  • Tweet det gode indhold, brug de rigtige hashtags og gå i dialog med interessenterne
  • Lær de vigtigste Twitter-værktøjer at kende
  • Involver organisationen og klæd fagpersonerne på

Tirsdag den 13. november: LinkedIn og opsamling

  • Få mest muligt ud af LinkedIn og læg den rette strategi
  • Tricks og værktøjer til godt og visuelt indhold
  • Sådan navigerer du i sponsoreret indhold og kampagner
  • Planlægning, intern forankring og god community management
  • Sådan versionerer du indhold på tværs af de fire platforme

UDBYTTE

Efter denne SoMe bootcamp kan du og din organisation:
  • Styrke jeres strategiske tilstedeværelse på forskellige sociale medier
  • Navigere i de vigtigste funktioner på jeres forskellige kanaler, så I får det fulde ud af jeres tilstedeværelse
  • Planlægge og strukturere jeres SoMe-aktiviteter, så I bruger tid, ressourcer og budget mest fordelagtigt


Andre kursister siger om SoMe-bootcampen:
”Jeg har fået generelt bedre strategisk overblik over mit fremadrettede SoMe-arbejde, har samlet mange idéer op og har fået indblik i en række funktioner, som jeg ikke kendte.”

Kasper Olsen, Ritzaus Bureau

”Det har været en fantastisk god SoMe bootcamp, fordi det har givet inspiration til fire aktuelle emner. Det har givet rigtig meget at Kforum har inviteret de ypperste til at undervise og give ud af deres erfaringer og viden, og så har det været et stort plus at bootcampen har været placeret på fire onsdage i træk og med en kursus-tid på lidt over en ½ dag. Det har været godt for koncentrationen samt givet mulighed for at nå lidt arbejde også.”

Ulla Skytte, Fredensborg Kommune

”Jeg har fået virkelig meget ud af bootcampen og glæder mig meget til at integrere det i mit arbejde”

Anne, Viegand Maagøe


MØD 


Tina Mellergaard Jensen
Head of social
HK/Privat


Rikke Østergaard
Head of Social
Advice


Julia Fennefoss Vollertsen
Head of Social
FDM


PRAKTISK

Hvornår?
SoMe bootcampen løber over fire tirsdage i oktober og november 2018 fra kl. 9.00 – 13.00. Hver kursusdag slutter med en let frokost og networking fra ca. 12.30-13.00Tirsdag 23. oktober: Facebook
Tirsdag 30. oktober: YouTube
Tirsdag 6. november: Twitter
Tirsdag 13. november: LinkedInHvor?
K-dagen finder sted hos
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.Hvad koster det?
Prisen er kr. 8490 kr. (ekskl. moms).Den dækker fire halve kursusdage og god forplejning, inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.Bemærk: Det er ikke muligt at få DJ-rabat eller kollegarabat på SoMe bootcamp.Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Julie Kolbeck på 28 29 71 02. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

TILMELD DIG HER

Information