Danske bureauer er eftertragtede og i høj kurs – aldrig har der været så mange bureauhandler. Tag med på denne Masterclass og lær om alt, der er værd at vide om køb og salg af bureauer.

I gamle dage blev danske bureauer købt af de internationale bureaugrupper eller af andre danske bureauer. I dag kommer køberne fra alle verdenshjørner i form af professionelle investorer, udenlandske aktører og nu også konsulenthusene.

2018 var et vildt år. Alt peger på, at 2019 bliver vildere. Alle danske bureauer vil på et eller andet tidspunkt komme i dialog om køb eller salg.

Tag på kursus hos Bureaubiz torsdag den 27. juni og lær om alt, der er værd at vide om køb og salg af bureauer.

På kurset får du:

  • Forståelse for markedet for køb og salg af bureauer i Danmark
  • Indsigt i faserne og elementerne i en bureauhandel
  • Konkrete værktøjer til værdiansættelse af bureauer
  • Mulighed for at udveksle erfaringer med andre, der også vil dygtiggøre sig indenfor bureauhandler.

Kurset er for dig, der gerne vil have et større kendskab til hvordan, bureauer købes og sælges. Du er højst sandsynligt bureaudirektør, CFO, business development director eller lignende.

På kurset veksler vi mellem oplæg og praktiske øvelser. Du får gode tips og checklister, som du kan arbejde videre med hjemme på bureauet.

Kurset er udviklet af og gennemføres af Henrik Jensen, der baserer sit oplæg på den seneste forskning og viden om køb og salg af bureauer.

Henrik har mere end 10 års erfaring som topchef i Dentsu Aegis Network. Derudover har han læst en ph.d. inden for ”business model innovation” på Roskilde Universitet. Han har også modtaget Lommer-legatet for et projekt omkring bureauers fremtidige forretningsmodeller. Henrik står i dag bag Brandse & Co, som hjælper bureauer med at få succes med deres forretning.


PROGRAM

Velkommen
v/ Julie Kolbeck, Redaktør på Bureaubiz

Bureauhandler i Danmark
Der har aldrig været så mange handler med danske bureauer. Branchen er på vej mod konsolidering. Vi starter dagen med at definere de forskellige typer af bureauhandler, der findes i Danmark. Og vi skaber et overblik over den historiske udvikling af de forskellige typer.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Hvad koster et bureau?
Vi diskuterer formler til værdiansættelse af bureauer. Prisen kan nemmest findes ved at gange overskud før skat med en multiplikator. Vi gennemgår, hvilke faktorer som kan henholdsvis øge og reducere multiplikatoren. Vi ender ud med at kunne værdiansætte forskellige bureauer. Og identificere hvad der skal til for at forøge værdien.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

En bureauhandel fra start til slut
Der er fire faser i en bureauhandel. Vi gennemgår dem alle. Ligeledes gennemgår vi de juridiske elementer som letter-of-intent, NDA, købsaftale, klausuler mv. Endelig dykker vi ned i de tre former for integration i forbindelse med en bureauhandel.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Frokost

Hvem køber danske bureauer?
Vi kigger på de forskellige typer af købere af danske bureauer: internationale bureaugrupper, andre danske bureauer, teknologivirksomheder, konsulenthuse, medier m.fl. Vi afdækker deres strategi på det danske marked: Hvad køber de? Hvordan køber de? Hvor meget vil de give?
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Nogle gode råd
Mere end ½ af alle bureauhandler er en fiasko. Få gode råd fra nogle som har prøvet det på egen krop. Både som sælger og som køber.
v/ gæsteforelæsere som annonceres på et senere tidspunkt

Værd at vide om køb og salg af bureauer
Vi runder dagen af med at opsummere, hvad der er værd at vide om køb og salg af bureau. Du får checklister til det hele, så du kan komme i gang med det samme når du kommer hjem på bureauet.
v/ Henrik Jensen, Brandse & Co

Afrunding og tak for i dag
v/ Julie Kolbeck, Redaktør på Bureaubiz


UDBYTTE

Efter denne dag, har du og dit bureau fået:

  • Viden om alle elementer og faser i en bureauhandel
  • Indblik i potentielle faldgruber i forbindelse med køb og salg af bureauer
  • Kendskab til værdiansættelse af bureauer samt potentielle købere af danske bureauer
  • Checklister og værktøjer til løbende at udvikle en effektiv handlingsplan for dig og dit bureau.

Blandt tidligere kursister har Masterclass kurserne til bureaudirektører opnået en tilfredshedsscore på 4,8 ud af 5,0-


MØD

Henrik Jensen, ph.d. og stifter af Brandse & Co
Henrik har mere end 10 års erfaring som topchef i Dentsu Aegis Network. Derudover har han læst en ph.d. inden for ‘Business model innovation’ på Roskilde Universitet. Henrik har også modtaget Lommer-legatet for et projekt omkring fremtidens forretningsmodeller for bureauer. Henrik står i dag bag Brandse & Co, som hjælper bureauer med at få succes med deres forretning.


DET PRAKTISKE

Hvornår?
Kurset løber af stablen torsdag den 27. juni 2019. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.

Hvor?
Masterclass kurset afholdes hos Bureaubiz, Gammel Kongevej 3E 4.sal, 1610 København V.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5.950,- (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning inklusiv frokost.

Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for – husk blot at give besked herom.

Kurset gennemføres ved minimum 6 og maksimalt 16 deltagere.

Rabat til Bureaubiz Pro-abonnenter
Vi giver 10 procent rabat til alle Bureaubiz Pro-abonnenter. Du skal blot være logget ind, når du køber billetten – så registreres rabatten automatisk.

Der er også mulighed for kollegarabat. Kontakt Julie Kolbeck for yderligere information.

Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte redaktør Julie Kolbeck på 28 29 71 02. Du kan også skrive til julie@bureaubiz.dk

Vi glæder os til at se dig!

Billetter

16 ledige
Kursusbillet5.950,00 DKK ekskl. moms

Information