Adapt

Kunde

Cofoco

Branche

Føde- og drikkevarer

Nøgleord

SEM, Paid Social, Konverteringsoptimering, Tracking & Tag management, Digital Marketing, Digital Strategi, Brugerejser, User needs, Digital marketing kampagne

Beskrivelse

Adapt gik sammen med Cofoco for at udtænkte en strategi der kunne forbedre kunderejsen gennem hele deres booking flow, og for at hjælpe dem med at udvide deres rækkevidde og drive mere trafik deres vej.

Da deres catering er sæsonbetonet og udelukkende fokuserer på jul og nytår, er mulighederne mindre, og det kræver en præcis og dedikeret indsats for at håndtere. Vi gik igennem flere researchfaser, og oprettede et microsite for at samle tilladelser og appellerer til dem, der allerede var ved at planlægge deres nytårsaften.

Derefter designede vi kommunikationsstrømme i forskellige faser, først til at inspirere, og senere at sælge produktet. Vi udnyttede alle platforme til rådighed: Display, Facebook, Google – både SEO og SEM, og personlig e-mail-kampagner baseret på kundeadfærd.

Resultater

Takket være den tidlige implementering af vores strategi havde vi over 4000 tilladelser indsamlet inden oktober. Den salgsfokuserede kommunikationsstrøm, kombineret med en etablerede remarketing-indsats, gjorde at vi tredoblede salget udenfor de normale nytårs peak-dage. Vi opnåede: 444% stigning i direkte konverteringer, 196% stigning i trafik og 25% lavere omkostninger pr. konvertering.

Team

Philip Arnaa, Nicolai Graae, Klaus Colding, Majken Jakobsen

Links

Kunde case: Cofoco
Cofoco case video
Cofocos website

Se mere