AKQA Denmark

Kunde

OK a.m.b.a.

Nøgleord

Web-design, tekst, Sharepoint, konvertering, designguide, Datadrevet marketing

Beskrivelse

For det danske energiselskab OK var udfordringen til at få øje på. Brugertests af deres website OK.dk viste for nogle år tilbage, at der var udfordringer med både strukturen og brugeroplevelsen på deres website. Og alt for ofte endte både private og erhvervskunder med at lede efter vigtig information alle de forkerte steder.
Derfor igangsatte OK i foråret 2012 en grundig proces sammen med DIS/PLAY for forbedre websitet. Opgaven bestod ikke i at bygge en helt ny løsning fra bunden – men at forbedre den eksisterende funktionaliteten og give brugeroplevelsen en tiltrængt overhaling.
Fokus på forretningen
En af de vigtigste justeringer på OKs nye website er den højnede fokus på at understøtte virksomhedens forretningsstrategi. OK.dk er en salgsplatform og en af de absolutte succeskriterier var derfor at øge salget til både private og erhvervskunder og understøtte virksomhedens andre digitale kanaler.

Resultater

Halvandet år senere gik OK i luften med resultatet. En løsning udviklet på SharePoint 2010. Til tiden og inden for budget - på trods af en række udfordrende opgaver om at konvertere vigtig funktionalitet fra den eksisterende platform MOSS 2007.

Se mere