FFW

Kunde

F.C. København

Branche

Media

Beskrivelse

FCK.DK søgte platform, som kunne udfylde den rolle, en moderne fodboldklub skal udfylde, og som levede op til de udefrakommende forventninger. Det krævede en strategi for den digitale brugeroplevelse, baseret på forståelse for, hvad der for brugerne udgør et godt fodboldklub-site, og hvad der for FCK’s indholdsredaktører gør det til et godt arbejdsværktøj.

Fodbold er en hel verden for sig, og der er fastlagte rammer i form af for eksempel pointsystemer, regler for tid, tillægstid og indskiftninger, som der skal tages højde for. Der er derfor bygget en meget fleksibel Drupal 8 platform, som ikke på nogen måde begrænser FCK’s indholdsarbejde uanset udviklingen af en kamp. Samtidig er sitet indholdsmæssigt bygget op om nyheder og startopstillinger, som de fleste brugere anvender FCK.DK til.

Resultater

En måned efter launch er besøgstallet steget, brugerne klikker i meget højere grad rundt på sitet, og bounce raten er faldet med 20%. FCK anvender i dag deres nye platform til at bringe klubben endnu tættere på deres fans, måle effekten af deres digitale tiltag, så de fortsat kan forbedre den digitale brugeroplevelse med FCK.

Links

Læs den fulde case

Se mere