Grønbech

Kunde

Team Rynkeby Nordsjælland

Nøgleord

PR, lokale medier, lokal medieomtale, målgruppe

Beskrivelse

Velgørenhedscykelholdet Team Rynkeby cykler hvert år til Paris for at samle penge ind til Børnecancerfonden og Børnelugefonden.

Grønbech har hjulpet Team Rynkeby i Nordsjælland med lokal medieomtale, hvilket har fået flere yngre kvinder til at ansøge om en plads på det nordsjællandske cykelhold.

”Vi er glade for, at vi med den lokale omtale har fået flere kvindelige deltagere på cykelholdene. Vi skaber de bedste hold, når der er en god balance mellem køn, alder og erhverv,” fortæller holdkaptajn for Team Rynkeby Nordsjælland, Jan Grubak, og fortsætter:

”Den lokale omtale har samtidig bekræftet deltagerne i, at de er med til at gøre en stor forskel for børn med kritiske sygdomme, og det skaber opmærksomhed hos virksomheder, som kan blive nye mulige sponsorer til os.”

Resultater

Efter PR-indsatsen har Team Rynkeby Nordsjælland fået flere ansøgninger fra målgruppen til cykelholdene for 2019-2020, og en stor del af deltagerne på Team Rynkeby Nordsjællands informationsmøde var kvinder, der havde fundet information gennem de lokale medier. ”Kønsfordelingen på cykelholdene ligger nu på 40 % kvinder og 60 % mænd, hvilket er en væsentlig forbedring fra tidligere år."

Links

team-rynkeby.dk/teams-1/tr-nordsjaelland.aspx