Grønbech

Kunde

Fischer A/S

Branche

BtB

Nøgleord

Kommunikation, PR, presse, medier, public relations, omtale, nyheder, onlinekommunikation, sociale medier, SoMe, gode historier

Beskrivelse

fischer Danmark a/s benytter Grønbech til at markedsføre nye produkter gennem PR. Grønbech sørger for, at produktblade og kampagnemateriale omsættes til gode, relevante og aktuelle historier. De nye produkter får dermed synlighed og positive omtaler i fag- og dagblade samt lokale medier.

Elisabeth Tange, marketingschef hos fischer, har valgt at bruge store dele af sit budget på PR og kommunikation frem for de mere traditionelle annoncer:

”Vi er en tysk koncern, der leverer stærke og innovative produkter til bygge- og gør-det-selv-branchen, og som måske kan virke lidt tekniske og nørdede. Vi har fundet ud af, at vi med gode historier i medierne kan brande fischer og give os synlighed på samme niveau, som hvis vi havde været en stor koncern med et stort markedsføringsbudget.”

Resultater

PR sætter skub i salget hos fischer: ”Vi kan mærke en tydelig effekt, når vores produkter og virksomhed har været omtalt i medierne. Det giver både henvendelser fra kunder og nye forhandlere. De produkter, som Grønbech promoverer gennem PR og onlinekommunikation, klarer sig statistisk set langt bedre, end dem der får lov at leve deres eget liv på hylderne,” siger Elisabeth Tange.

Se mere