Sofakompagniet – optimering af et firma i vækst

Kunde

Sofakompagniet

Branche

Artikler til hjemmet

Nøgleord

Digital Marketing Strategi, Konverteringsoptimering, UX Design, Tracking & Tag management, User experience, Paid Social, SEM

Beskrivelse

Den danske møbelproducent, Sofakompagniet, har opnået utrolig succes på bare et par år. At de er gået fra en lille webshop til at være repræsenteret i 10 europæiske lande viser tydeligt, at de kender deres marked – men deres ambitioner rækker længere.

Sammen med Adapt, har de fået lagt en strategi for deres digitale udvikling på tværs af alle platforme, samt eksekveringen af denne strategi. Helt konkret havde Sofakompagniet brug for et detaljeret overblik over, hvor deres platforme kunne optimeres, og en proces for at udføre optimeringerne.

Vi gik i gang med en komplet analyse af deres platforme. Dertil leverede vi også en række design og UX optimeringer til deres site. Som sidste led i processen hjalp vi dem med at sætte tracking og dataindsamling op, så de nu fik samlet alt deres data.

Resultater

Vi satte et tracking system op, og et ecommerce dashboard til at hjælpe dem med at overvåge deres performance, og samtidig holde alle opdateret på deres aktiviteter. Optimeringen af Sofakompagniets digitale marketing er en del af deres internationale marketing setup, og har hurtigt givet imponerende resultater: 1361% stigning i relevant trafik, 349% øget omsætning og 55% stigning i mobil trafik.

Team

Klaus Colding, Nicolai Graae, Peter Seestedt, Majken Jakobsen

Links

Kunde case: Sofakompagniet
Sofakompagniets website

Se mere