Adapt

Kunde

Tryg

Branche

Finans

Nøgleord

UX design, udvikling, react, conversational UI, user needs, digital design, digital strategi, købsflow, cms

Beskrivelse

Adapt gik sammen med Tryg for at udvikle en online version af Tryghedspakken med et skarpt fokus på brugeroplevelsen af et ellers meget komplekst produkt.

Opgaven bestod først og fremmest i at skabe et mere enkelt og forståeligt købsflow, der samtidig skulle spille ind i hele Trygs univers.

Conversational design blev frameworket for det nye købsflow, hvor brugerne bliver stillet spørgsmål som guider dem step-by-step igennem processen.

I denne proces fik vi ryddet godt og grundigt op i Trygs data, og designede en løsning, der passer til størstedelen af Danmarks befolkning. Faktisk fik vi reduceret og strømlinet købsflowet fra 32 steps til 8 steps.

Resultater

Tryg har fået bygget et fundament til at kunne sælge alle deres forsikringer online og er startet med det mest komplekse af dem. De har fået udviklet et simpelt og forståeligt købsflow i React, som gør det muligt for potentielle kunder at betjene sig selv online. Det betyder de har et let tilgængeligt købsflow online, der bl.a. har reduceret opkaldene til kundeservice.

Team

Margrethe Karll, Elin Linding, Christoffer Berg, Mads Thines, Sam Spinoy

Links

Kunde case: Tryg
Trygs website

Se mere