UngiAarhus kampagne

Kunde

UngiAarhus, Aarhus Kommune

Branche

Offentlige kampagner

Nøgleord

Kampagneunivers for unge, UngiAarhus, Creative ZOO

Beskrivelse

Hvordan får vi de unge til at opdage og få kendskab til de forskellige muligheder, UngiAarhus tilbyder? Og hvordan trænger vi gennem ”støjmuren” og fanger de unge dér, hvor de er?
Sådan lød nogle af udfordringerne i kampagnesamarbejdet mellem UngiAarhus og Creative ZOO.

Samarbejdet bygger videre, hvor Creative ZOO slap sidste kampagne: ”Klar til Klub”. Den igangværende kampagne har fokus på at de unge fra 7. klasse til og med 17 år skal lære UngiAarhus at kende. Kampagnen kulminerer i den såkaldte ”UngDag” (d. 4 oktober 2018), hvor alle de unge har mulighed for at snuse til ungdomsklubberne og -skolerne i Aarhus Kommune. På den måde opfyldes kampagnens mål, som er at de unge på et oplyst grundlag skal til- eller fravælge ungdomsklubben eller ungdomsskolen.

Resultater

De mange touchpoints i kampagnen spænder bredt. Der har været abribusser, busbagsider og plakater på skolerne. Der har været uddeling af muleposer og armbånd, som fungerer som adgangsbillet til UngDag. Der har været sponserede historier på Snapchat, Instagram, Facebook, YouTube og TV2 adressable. Det bærende visuelle udtryk er autentiske billeder og videoer af unge.

Team

Marie Bysted-SandbergPia HaugaardMartin KleinKatrine Mejnecke

Links

Case
Kampagnesite

Se mere