Grønbech

Kunde

Skou Gruppen

Branche

BtB

Nøgleord

Kampagne, eksekvering, film, sociale medier, annoncering, Facebook, LinkedIn, effektmåling, rapportering, promovering, synlighed, målgrupper

Beskrivelse

Grønbech har for Skou Gruppen gennemført en vellykket kampagne, der skal få flere unge til at vælge en karriere som håndværker.

Kampagnen bestod af fire YouTube film med tømrer og standupkomiker Anders Nielsen og medarbejdere fra Skou Gruppen. Filmene blev anvendt på web og sociale medier med målrettet annoncering, opfølgning på rækkevidde og engagement samt rapportering af data.

”Vi ønskede at promovere de gode ting ved at være håndværker for at sætte fokus på håndværkerfagets mange muligheder. Det var vigtigt for mig at nå så bredt ud som muligt for at skabe en større interesse for håndværkerfaget. Det synes jeg lykkedes rigtig godt,” lyder det fra Skou Gruppens direktør, Martin Skou Heidemann.

”Kampagnen blev leveret til den sædvanlige gode kvalitet, Grønbech yder.”

Resultater

Kampagnen gav synlighed til håndværk og Skou Gruppen, som også fik mange nye følgere. Filmene nåede over 300.000 personer på Facebook og LinkedIn og fik over 1.300 reaktioner.”Jeg er meget imponeret over den synlighed, vi har fået. Kampagnen har været med til at sætte fokus på håndværkerfaget, og den har forhåbentlig inspireret flere til at gå ind i byggeriet,” fortæller Martin Skou Heidemann.

Links

Læs casen
Mere om Skou Gruppen

Se mere