Dagligvarekæde har taktisk kommunikation i pitch

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

De fire dagligvarekæder under Købmandshuset vender hver en sten i sin kommunikation – i form af flere pitches og nye bureausamarbejder. Aktuelt er den taktiske kommunikation i Spar-kæden på spil.

At de 121 butikker i Spar-kæden vælger nyt kreativt leadbureau – i form af Another – er naturligvis en nyhed. Men det er ingen nyhed, at de fire Dagrofa-ejede kæder – Meny, Spar, Min Købmand og Letkøb – under Købmandshuset afholder pitches.

Købmandshuset er således rykket betragteligt, siden Christian Higraff ved årsskiftet officielt tiltrådte som ny marketing- og onlinedirektør.

En af de første opgaver var at samle et helt bureauhold for Meny, som er navnet for fusionen mellem SuperBest og Eurospar. Her blev Partners valgt som konceptansvarligt bureau.

Samtidig samlede kæderne sine mediebudgetter hos ét bureau, BPN, som blev valgt efter en pitch.

I sidste uge præsenterede Meny – og Christian Higraff – et nyt fordelsprogram, som der også er valgt særskilte bureaupartnere til.

Samtidig stopper Spar ikke ved valget af Another. Tilbudsaviser m.m. er for tiden i spil:

”Vi kigger på bureaukonstellationen for, hvordan hele den taktiske del eksekveres, og derfor er vi i øjeblikket i gang med en pitch på den taktiske kommunikation for Spar,” siger Christian Higraff og fortsætter:

”Konkurrencen på hele detailmarkedet bliver ikke lettere. Og vi har vendt hver en sten på vores markedsføring – også for at udfordre vores egen tankegang.”

Købmandshuset har skiftet bureauer ud på en række områder:


”Det kan være af økonomiske årsager – eller skyldes kemi eller kreativitet. Det kan også være spørgsmål om, at et bureau overmatcher vores behov,” siger Christian Higraff.

727 er Spars nuværende bureau på det taktiske felt.