Danske Bank har ansat Jeanette Fangel Løgstrup, 46 år, som ny direktør for Group Communications. Hun får det overordnede ansvar for Danske Bank-koncernens samlede kommunikation.
Dermed får hun også det overordnede ansvar for Danske Banks markedsføring.
Hun afløser Eva Hald, der valgte at stoppe i sommer efter en turbulent periode, hvor Danske Bank blev trukket gennem vridemaskinen for både New Normal kampagnen og det nye bonus-program.
Desuden er Eivind Kolding efter sommeren blevet erstattet af Thomas Borgen, der har meldt ud, at det er slut med imagekampagner, og at der skal skæres i markedsføringen. Hertil kommer, at Danske Bank før sommerferien startede en bureausondering, som endnu ikke er afklaret.
Jeanette Fangel Løgstrup kommer fra en stilling som nordisk direktør for Corporate Communications & CSR og medlem af koncernledelsen i forsikringskoncernen Codan, hvor hun har været siden 2006.
Inden da har hun varetaget lederstillinger inden for kommunikation og marketing i blandt andet Grontmij Carl Bro og Nykredit.
Jeanette Fangel Løgstrup er uddannet cand.merc. fra Copenhagen Business School. Tiltrædelsestidspunktet er endnu ikke endeligt fastsat.