En bogstaveligt talt glad film

Peter Engholm
25@mail.dk

Glad Fonden – det tidligere TV Glad – er aktuel med en film, der både skal forankre selvforståelsen og sælge ydelserne eksternt. To kendte bureau-navne har bistået i processen.

For 15 år siden så TV Glad dagens lys – verdens første tv-station for (og med) udviklingshæmmede. Nu beskæftiger Glad Fonden 230 medarbejdere fordelt på 4 byer med aktiviteter inden for medier, design, teater, køkken- og cafédrift og en fagskole med 90 elever.

Glad Fondens ånd er, at alle kan noget – og det bliver bevist dagligt.

Alle aktiviteterne er opstået på foranledning af – og udføres af – udviklingshæmmede, der får hjælp af professionelle. Det er også tilfældet på den strategisk-kreative side, hvor Hanne Feldthus og Patrick Isaak (tidl. nordisk kreativ dir. på Saatchi & Saatchi) har været involveret de seneste tre år.

”Glad Fonden havde brug for nogle at snakke med. De kendte for så vidt godt deres brandstory – hvorfor er vi sat i verden, og hvad tror vi på – men de havde behov for at få skrevet det ned og få den forankret i virksomheden,” siger Hanne Feldthus.

Hun tilføjer:

”Glad Fonden er ude med deres egen film. Patrick og jeg har skrevet den, men det er Glad Fondens egne medarbejdere, der speaker og på anden vis medvirker. Filmen har til formål at give alle medarbejdere selvforståelse, og den kan samtidig bruges eksternt – bl.a. i forbindelse med foredrag og når Glad Fonden byder ind på kantinedrift i udbud, og i den forbindelse skal præsentere sig selv.”

Filmen, der blev lagt ud i tirsdags – og kan ses her – er foreløbig blevet set af 15.000.