Stormagasinet Salling har besluttet at holde bureau-flyttedag. Selskabet siger farvel til aarhusianske Simpatico og flytter en lille smule sydpå, til 727 i Skanderborg.
Der er tale om det samlede markedsføringsbudget, og bureauskiftet kommer i kølvandet på en række interne initiativer hos Salling, der skal give kunderne en endnu bedre købsoplevelse og stille stormagasinet endnu stærkere i markedet.
“Det er ikke et udtryk for, at vi har været utilfredse med vores eksisterende bureaupartner, som vi har haft et godt og frugtbart samarbejde med i rigtig mange år. Men vi har vurderet, at tiden var moden til at få nye og friske øjne på vores fremtidige kommunikation, hvor vi har en række nye ambitioner. Internt har vi gennemført en række nye initiativer med det formål at gøre købsoplevelsen endnu mere unik hos Salling. Og det skal vores fremtidige kommunikation naturligvis også afspejle,” siger Lars Højgaard, marketingchef hos Salling.
Med nyheden om Sallings bureauskifte har torsdagen vist sig begivenhedsrig i det østjyske. Først på dagen kom det nemlig frem, at Jysk flytter produktionen af et stort antal tilbudsaviser fra RMB/Reklame og Marketing Butikken til Zupa Recommendeds søsterbureau, DXP. Dermed står 34 års samarbejde til at stoppe.
Gevinsten er god for NP3-gruppen, som er ved at afvikle samarbejdet med Bilka, der ligesom Salling indgår i Dansk Supermarked.
Også i tilfældet Simpatico/Salling er der tale om et gammelt samarbejde. Og afslutningen kom som en overraskelse på bureauet.
“Vi har faktisk fornyet kontrakten tidligere i år, og det har vi indrettet os på. I går kom der så uden varsel en opsigelse, så det var meget overraskende,” siger adm. dir. Jens Hjortshøj og fortsætter:
“Det er rigtig træls – først og fremmest fordi vi bliver derfor nødt til at skille os af med nogle medarbejdere, idet Salling var en halvstor kunde. Men samtidig har vi samarbejdet med Salling i 22 år og vi har haft et godt samarbejde.”
Kontrakten gælder til 1. marts næste år.
“Der er mange projekter i gang, og vi vil nu koncentrere os om at slutte med maner,” siger Jens Hjortshøj
Salling blev etableret i 1906 og er repræsenteret med stormagasiner i både Aarhus og Aalborg. Samarbejdet mellem 727 communication og Salling forventes at starte primo 2014.
“Det er utrolig spændende at få chancen for at arbejde med fornyelse af markedsføringen for et så velkendt og etableret brand, der samtidig bevarer Sallings unikke ånd,” siger Flemming Kok, direktør hos 727 communication.