Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Ny film bliver nu rullet ud globalt med henblik på at markedsføre Carlsbergs EM-sponsorat. Se den her.

Det engelske bureau, Fold7, står bag udviklingen af Carlsbergs globale platform “That calls for a Carlsberg”, men bryggeriet er rejst over Kanalen til Holland for at få udviklet den film, som skal markedsføre det store EM-sponsorat.

Filmen er udviklet af 180 Amsterdam, og får premiere i de kommende uger i Hong Kong og Sverige, hvorefter den vil blive rullet ud på en lang række markeder.

I Danmark bliver den vist i ugerne 22-25.

Valget af 180 Amsterdam hænger sammen med bureauets erfaring med fodbold. 180 har bl.a. stået bag store kampagner for Adidas.

Carlsberg arbejder således fortsat sammen med Fold7 på en række andre projekter.

Fansenes passion er i centrum for filmen – udtrykt gennem den ansigtsmaling i landets farver, som kendetegner store fodboldturneringer som EM og VM (se filmen her).

Der er også udviklet en Facebook app med ansigtsmalingen som tema og desuden vil der blive mulighed for at male sit ansigter ved Carlsbergs fanparker under slutrunden i Ukraine og Polen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club