Nakeds danske kreative direktør, Casper Willer, har fået en fjer i hatten af de helt store. Han har ikke bare været med til at vinde et globalt budget, der er et af bureauets største nogensinde – han har spillet en central rolle i pitchen og kommer til at spille en lige så central rolle i det fremtidige arbejde.
Det drejer sig om flyselskabet Virgin Atlantic, der har Sir Richard Branson – en af verdens mest farverige erhvervsledere – som ejer og stifter.
Opgaven handler om at definere, hvordan Virgin Atlantic i fremtiden skal opbygge deres relationer med forbrugerne, og pitchet omhandlede således en række forskellige discipliner herunder Digital, CRM, DM, Loyalitetsprogrammer og Social Media.
Casper Willer har de sidste fire måneder været kreativ leder på Nakeds indsats. Desuden vil han nu indtage rollen som Executive Creative Director på håndteringen af budgettet, der vil være aktivt på 13 markeder. Det vil betyde involvering fra alle bureauets kontorer, men kunden vil have primær base ud af Nakeds kontorer i London og New York.
“Det er i første omgang en tillidserklæring at få ansvaret for at lede sådan en opgave kreativt på et pitch i det her omfang. Så det er med stor stolthed, og også en vis lettelse, at se os gå hele vejen med opgaven,” siger Casper Willer og fortsætter:
“Samtidig er det en cadeau til den måde, københavner-kontoret de senere år har arbejdet med integrerede løsninger med en stærk digital kerne, der både inddrager sociale medier, community, co-creation, utility, og decideret loyalitetsopbygning.”
Tidligere på året blev det meldt ud at Naked’s københavnerkontor og London kontoret skal arbejde mere integreret som samlet europæisk hub, og udover eksemplet her med Virgin arbejder bureauerne allerede tæt sammen på flere europæiske kunder herunder blandt andet Coca-Cola og Nokia, hvor en lang række af opgaverne er styret ud af København. Casper Willer skal således agere i en kreativ leder rolle på Virgin, men han vil fortsætte med at være involveret i andre af bureauets kunder ud af København.
Så han vil fortsat være en del af det bureau, han har været med til at bygge op i København. Men det vil være naturligt at overveje om den danske afdeling skal forstærke sig sideløbende med, at Casper Willer skal bruge en del tid på Virgin. Det er der dog ikke besluttet noget om endnu, fortæller han.
Netop fordi Casper Willer har været med i Naked i lang tid, kender han mange i netværket, og det lagde grunden til, at han blev involveret i Virgin.
“Vi kender hinanden godt, og man har åbenbart her vurderet, at min profil var den rigtige i forhold til Virgin,” siger Casper Willer.
Pitchen startede med deltagelse af TBWA, Engine Group, Rapp og så Naked. De to førstnævnte røg ud tidligere i forløbet.
“Naked viste stor innovation og kreativitet i deres tilgang, og det fylder mig med tiltro til, at de er den rigtige partner til at flytte vores kommunikations-strategi ind i en spændende næste fase,” siger Virgins globale marketingdirektør, Michelle Robinson til engelske Campaign.