Af Peter Engholm 25@mail.dk

Social Media Week med det udtalte bureau-præg er igen i byen, nærmere bestemt København. I år med mobile-tema, og med blikket rettet mod ”what happens next" snarere end, hvordan man laver en Facebook-side”.

Om en god måneds tid – den 23.-27. februar – afholdes Social Media Week i København, og for bureauerne er der to indgange til arrangementet, der præsenterer og diskuterer ideer til – og indsigter i – hvordan social og teknologi forandrer verden.

Den ene indgang er som tilhører/deltager, og den anden er som arrangør af en af de mange events.

Sidste år stod ikke færre end 16 bureauer bag et eller flere events, bl.a. Advice med 7 indlæg og DigitasLBi med 4 indlæg, og ikke nødvendigvis i kategorien Advertising & Marketing. Og der er stadig åbent for at byde ind på programmet.

Den overordnede arrangør, Copenhagen Concept, forventer op mod 8.000 deltagere til årets Social Media Week – og bureauer og andre arrangører af de enkelte events kan forvente et kompetent publikum, idet 70 pct. af tilhørerne har job inden for de kategorier, som er på programmet.

”Vi præsenterer et alsidigt program med perspektiver på både kultur, politik og forretning. Det handler om ”what happens next”, og ikke så meget om, hvordan man laver en Facebook-side. SMW er en platform, der får opmærksomhed fra hele verden.” siger Mads Ehrhardt, CEO hos Copenhagen Concept.

Det globale tema i år Upwardly Mobile – Reimagining Human Connectivity, men programmet er uforandret bredt:

”Vi har events, der omhandler hvad der sker, når det offentlige møder borgerne på sociale medier, eller når kunstmuseer digitaliseres, eller om hvordan sociale medier præger fremtidens musikbranche,” siger Mads Ehrhardt.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club