Ikke hørt om IFU før? Hvis du er en del af en virksomhed, der overvejer at gå ind på markeder i udviklingslande, så er det en mangel, som en kommende kampagne skal rette op på.
IFU er en statslig fond, der går ind sammen med danske virksomheder på kommerciel vis og både investerer og rådgiver.
Til at brande og profilere IFU over for danske virksomheder har fonden valgt WeThink som nyt bureau.
”Vi har aldrig før kørt en egentlig markedsføringskampagne, men i forbindelse med andre opgaver har vi haft succes med at lade et stort og etableret bureau dyste mod et lille, nyt bureau. Det store bureau var i det aktuelle tilfælde Advice. Vores ambition er at få en stærk kommunikativ platform, som vi kan bygge videre på i fremtiden. Vi valgte WeThink for deres bud på at omsætte IFU´s virke til en enkel, stærk og involverende kommunikation, der hele tiden holder sig relevansen for virksomhederne for øje,” siger kommunikationschef hos IFU, Rune Nørgaard.
Opgaven faldt under udbudsgrænsen, for kampagnen, der kører til efteråret, er en slags prøveballon for IFU, der efterfølgende skal afgøre om det er en form, man skal fortsætte med.
”Vi har fortalt om IFU via netværk, møder og på delegationsrejser. Men der er virksomheder, som ikke kender os, og som gerne skulle gøre det, når de går med overvejelser om at gå ud på de nye vækstmarkeder,” siger Rune Nørgaard.
Foruden IFU skal WeThink også håndtere markedsføringen af Klimainvesteringsfonden, der er en relativ ny fond, som administreres af IFU.