Telia har udnævnt en ny CEO for sin danske bredbåndsforretning, og der er tale om en intern rekruttering.
Jobbet blev ledigt, da svenske Dan Strömberg efter tre år i Danmark vendte tilbage til Stockholm til et job i koncernledelsen.
Nu har man så valgt at gøre Ken H. Andersen til nye CEO. Han har siddet i bredbåndsselskabets ledelse i de sidste to år, så udnævnelsen rummer mere kontinuitet end forandring.
Ken H. Andersen har en længere karriere inden for marketing af FMCG-produkter – først og fremmest hos Carlsberg, hvor han var marketingdirektør i den første halvdel af 00’erne.
Siden var han forbi Cadbury Schweppes efter, at selskabet overtog Stimorol-brandet.
Herudover havde han et par år som Vice President sales and marketing i TDC, før han kom til Telia.
Telias bredbåndsforretning omfatter tjenester inden for telefoni, bredbånd og tv til privatmarkedet samt telefoni, bredbånd, datanet og IP-tjenester til erhvervsmarkedet og en grossistforretning (Wholesale), som leverer net-kapacitet på grossistbasis til andre teleoperatører.