Mensch og Politiken hædret for digital indsats

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Kampagnen handlede om at få flere brugere til at registrere sig, og det blev belønnet af den internationale avis-organisation.

I fredags til Creative Circle Award sad Mensch-folkene oppe på første sal i Vega og måtte derfor løbe ned til scenen for at nå frem til at modtage sølv for casen ’Det bliver en pisse god Roskilde Festival’ for Landbrug & Fødevarer.

Men også et andet sted end Vega hentede bureauet en pris. Det er International Newspaper Marketing Award (INMA) som bureauet vinder sammen med Politiken.

Det er tredje gang, at Politiken og Mensch vinder en INMA-pris. Denne gang for den digitale kampagne:

“How to Get Users to Register”, som vandt førstepræmien i kategorien Best Idea to Grow Digital Readership or Engagement.

Kampagnen, der havde til formål at få flere registrerede brugere af politiken.dk, gav bl.a. følgende resultater:

  • Antallet af registrerede brugere steg fra februar til marts 2015 fra 12.118 til 104.546.
  • Samtidig steg antallet af abonnenter, der loggede ind på sitet, i samme periode fra 49.724 til 67.193.

Se mere om kampagnen og resultaterne her