Ny direktør for forretningsudvikling til Peytz og Co

Søren Queitsch kommer med en baggrund fra IDG og Ingeniøren

Søren Queitsch, 47, bliver ansvarlig for strategi og forretningsudvikling.

Han har været aktiv i den danske medieverden siden starten af halvfemserne, men de fleste kender ham fra hans tid i IDG Danmark, hvor han gennem de sidste 10 år – og frem til salget i sommer – har været administrerende direktør, og fortsat er medlem af bestyrelsen.

Hos IDG var hans primære opgave at flytte Computerworld og de andre magasiner fra papir til net, i takt med at indtægterne fra de papirbårne medier faldt væk. 

Søren har også varetaget en lang række internationale bestyrelsesposter i IDG, både i Europa men også så eksotiske steder som Australien, Indien og Brasilien.

Typisk hos de datterselskaber, der havde brug for en ny strategi med udgangspunkt i den digitale forandring som medieselskaber over hele verden står i. 

Før tiden hos IDG var Søren Queitsch direktør på Mediehuset Ingeniøren, hvor han ligeledes stod for opbygningen af Ingeniørens, den gang nye, forretningsområder: Nettet, messer, forlag og konferencer.

Det er denne erfaring med forretningsudvikling – primært i base i den digitale verden – som han nu tager med sig over i Peytz og Co, med henblik på at klæde kunderne på til de digitale udfordringer, som de fleste virksomheder står over for.

Søren Queitsch har gennem årene været bestyrelsesmedlem i en lang række brancheorganisationer, og er i øjeblikket aktiv i bestyrelsen for hhv. Jobindex Medier, Landbrugsmedierne og Hjælperytterne.

Hjælperytterne har Søren været med til at stifte – et cykelprojekt  der samler ind til Gigtforeningen.

Søren har ligeledes været medstifter af Børnenes IT-Fond, sammen med Lisbeth Zornig og Birger Hauge. Fonden samler penge ind til it-udstyr til børn anbragt på børnehjem og institutioner.