Ny CEO skal styrke Brøndby kommercielt

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brøndby forstærker den kommercielle tilgang med ansættelsen af ny CEO. I forvejen er der to bureaufolk på fremtrædende pladser.

Brøndby har netop ansat en ny CEO med henblik på at ‘accelerere den kommercielle strategi’.

Det er den seneste ledelsesmæssige ændring efter en omfattende omrokering i ledelsen indenfor det seneste år, hvor alle poster er udskiftet på nær posten som sportsdirektør. På fremtrædende poster finder man to tidligere bureaufolk.

Den nye CEO er Søren Vadmand, der kommer fra et job som CEO i Illum. Han overtager posten efter Jesper Jørgensen.

Jesper Jørgensen forbliver i Brøndby i en ny rolle som CFO. Inden Jesper Jørgensen blev CEO i 2014, var han Brøndbys økonomichef i fem år.

Rækken af ledelsesmæssige ændringer omfatter desuden ansættelse af Henrik Reichel Bartholdy, der tiltrådte som kommerciel direktør i slutningen af 2014.

Han kom fra et job som nordisk direktør i mediabureauet MEC Access.

Under ham er der også ryddet op, idet Jane Sørensen, der kom fra et job som kontaktdirektør hos mediabureauet Orchestra, tidligere på året blev partner- og eventchef med ansvar for alle kommercielle aktiviteter.

I starten af året stoppede Anders Bay som kommunikations- og marketingdirektør og senere på året blev Christian J. Schultz så hentet ind fra Nordea, som ny kommunikationschef.

Om baggrunden for ansættelsen af den nye CEO siger bestyrelsesformand Jan Bech Andersen:

“Ligesom en angriber kan have en målnæse, så har Søren et kommercielt instinkt, som Brøndby IF kan nyde godt af. Med en kapacitet som Søren ombord kan vi nu accelerere vores arbejde med at vende hver en sten, så målsætningerne i Vision 2017 bliver indfriet. Søren skal sikre, at vi forbedrer kundeoplevelsen yderligere og øger værdiskabelsen for vores sponsorer og partnere, så vi kan fortsætte vores positive vækst i sponsorindtægterne i den kommende årrække”.