Mediabureauerne i Group M fortsætter oprustningen inden for kreativitet og content, der begyndte for seks år siden, da Mindshare lancerede en ny forretningsenhed, Invention, der både samarbejdede med og konkurrerede mod reklamebureauer. Tre år senere fulgte Mediacom Beyond Advertising, der er specialiseret i ”kreativ, kommerciel og strategisk kommunikation.”
Kort ført sommerferien købte Mindshare så det lille reklamebureau Wasabi og indlemmede det i Invention. Og nu får Mediacom Beyond Advertising ny chef, Casper Christiansen.
Han kommer fra en post som leder af netop Invention.
”Efter seks år med Mindshare Invention havde jeg brug for luftforandring og sagde op. Helt tilfældigt tog Mediacom fat i mig og forhørte sig, om jeg ville fortsætte min bane hos dem – som Head of Mediacom Beyond Advertising, der allerede i dag er en succes med otte personer ansat på fuldtid,” siger Casper Christiansen.
Han takkede ja og uddyber her:
”Jeg kommer med både erfaring og fornyelse. Jeg vil bygge videre på den succes, Mindshare har haft med Invention – og udvikle koncepter, også inden for mobile og social, og så pitche på kreative opgaver. Beyond Advertising ligner Invention, og begge er strategisk prioriterede. Enhederne er lige store, men da Mediacom samlet set er ca. tre gange større end Mindshare, så taler alt for, at Beyond Advertising har potentiale til at vokse flere gange.”
Han tilføjer:
“Mediabureauerne slår et slag for kreativitet – det så vi senest i Cannes – og der er en efterspørgsel efter det hos mediaburaeuernes kunder.”
Casper Christiansen afløser som Head of Mediacom Beyond Advertising Palle Diederichsen, der er udset til at løse nye opgaver med Content Marketing i Mediacom – en rolle, der vil blive præsenteret og præciseret om kort tid.
Samtidig med Casper Christiansens tiltræden er enheden blevet styrket med Michael Meiborg som Activation Director. Han kommer fra en tilsvarende stilling hos Omnicom og får til ansvar at opbygge MediaComs kompetencer inden for bl.a. events og sponsorat-aktivering.