Nyt site hjælper bureau- og marketingfolk med onlinejura

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Det startede som online håndbog til studerende om jura ved online markedsføring, men nu er den blevet bredt tilgængelig for bureau- og marketingfolk.

Der er ikke ret mange bureaufolk eller marketingchefer, der reelt kender reglerne om onlinemarketing, mener Casper Jusslin, der er adjunkt ved Erhvervsakademiet Lillebælt.

Derfor tænkte han, at der var en potentielt bredere anvendelse for en onlinehåndbog om onlinejura, der oprindeligt var tiltænkt de studerende.

”Jeg udviklede min håndbog om onlinejura med henblik på at bruge den i min undervisning på erhvervsakademiet og til mine gæsteforelæsninger for virksomhedskommunikations studerende på universitetet. Men jeg ved fra mine mange år i reklamebranchen, at der ikke er ret mange bureaufolk eller marketingchefer, der reelt kender reglerne, når det kommer til stykket, så jeg har brugt mit netværk fra reklamebranchen, marketingafdelinger m.m. til at finde ud af, om teksterne er let forståelige. Og det er pga. deres tilbagemeldinger, at jeg åbner siden op for alle med interesse,” siger Casper Jusslin.

Casper Jusslin har en baggrund i reklamebranchen, bl.a. fra Happy Advertising og Stærk Reklamebureau.

Sitet åbnede i går, og det er gratis at benytte, men Casper Jusslin forklarer, at det dog kræver et login, fordi:

”Jeg skal kunne lukke for de studerendes adgang til siden, når jeg tester dem.”

Sitet findes på: http://www.tommelfingerregel.dk