Pr-bureau går mod trenden

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Primetime vokser markant og har ansat en række nye medarbejdere – bl.a. til en ny afdeling.

De foreløbige tal viser, at pr-bureauer voksede markant mindre en resten af bureaubranchen i 2011. Primetime Kommunikation ser dog ud til at gå imod trenden.

Der er ikke aktuelle tal fra bureauet, der netop har sluttet sig regnskabsår, men adm. dir. Peter Steerup fortæller, at bureauet kommer ud med en pæn vækst.

Det understreges yderligere af, at bureauet i dag er markant flere medarbejdere og bl.a. netop har sagt goddag til fem nye medarbejdere, hvoraf de fire er nye stillinger.

De tre af dem er ansat med henblik på at bygge en afdeling for livsstil. Hermed lægger Primetime sig på linje med Geelmuyden.kiese, som fornylig købte livsstilsbureauet House of Communication.

“Vi har flere kunder inden for området og har besluttet at styrke det som en selvstændig afdeling. Det er et særligt område, hvor der er mange produktlanceringer og hvor man typisk arbejder sammen med en særlig gruppe af medier. Det er på mange måde meget klassisk pr-arbejde, hvor vi andre steder i forretningen arbejder mere med rådgivning,” siger Peter Steerup.

To af livsstils-konsulenterne er hentet hos Mannov i skikkelse af Maria Rasmussen som seniorrådgiver og Linda Yde Haastrup som kommunikationsrådgiver.

Desuden er Joy Caroline Morgan – bl.a. med en fortid i pladebranchen – ansat som kommunikationsrådgiver med primært fokus på livsstilskunder.

Herudover har bureauet ansat Rasmus Breum Mariengaard som chefrådgiver – han kommer fra DR – samt Martin Jensen, der kommer fra Geelmuyden.kiese.

Primetimes vækst er bredt funderet.

“Vi har vundet nogle nye kunder, men aktiviteten er også steget hos vores eksisterende kunder,” siger Peter Steerup.

Bureauet har nu 37 medarbejdere.