Rekordomsætning og høj vækst giver for fjerde år i træk Accenture Interactive en topplacering i den årlige Agency Report fra det amerikanske branchemedie Advertising Age.

Det internationale digitale bureau Accenture Interactive, der tidligere i år købte danske Hjaltelin Stahl, er for fjerde år i træk blevet kåret til verdens største digitale bureau målt på omsætning. Det er det førende amerikanske medie inden for medie- og marketingbranchen, Advertising Age, der står bag den årlige rapport Agency Report 2019.

Rapporten, der blev udgivet 30. april, er baseret på en gennemgang af 2018-omsætningerne hos mere end 500 bureauer, netværk og virksomheder inden for marketing verden over.

Med en omsætning på USD 8,5 mia. for regnskabsåret 2018 (afsluttet 31. august 2018) og en årlig vækst på 30 procent står Accenture Interactive for den største omsætning blandt de digitale bureaunetværk i analysen.

I alt har Accenture Interactive fået tildelt placeringer i følgende tre kategorier:

  • 1. plads i kategorien ’World’s 15 Largest Digital Networks’
  • 1. plads i kategorien ’World’s 25 Largest Consolidated Networks’
  • 6. plads i kategorien ’World’s 25 Largest Agency Companies’

Placeringerne understreger, at 2018 var et fremragende år for Accenture Interactive, og at der er stor efterspørgsel på bureauets marketingydelser fra managementrådgivning til kreative services teknologiimplementering.

”Vi er meget beærede over kåringen, om end der stadig er en masse at arbejde videre med i fællesskab med vores kunder. Et brand er i dag kun noget i kraft af den oplevelse, som kunderne får, når de interagerer med brandet. Derfor arbejder vi med at skabe meningsfulde oplevelser for brugerne, hvad end de er borgere, medarbejdere, patienter eller kunder. Kernen ligger i krydsfeltet mellem purpose og innovation, og jeg glæder mig til at se, hvad vi fremover kan opnå sammen med vores kunder,” siger Kim Bech, der er direktør for Accenture Digital i Danmark, som Accenture Interactive er en del af.

Ifølge Agency Report 2019 udgør det digitale arbejde et lyspunkt i et år, som ellers har været kendetegnet ved svag omsætningsvækst på 1,7 procent blandt amerikanske bureauer.

Omsætningen blandt amerikanske digitale bureauer steg med 7,2 procent, og Advertising Age estimerer, at det udgør 53,6 procent af omsætningen hos de amerikanske bureauer på tværs af alle discipliner i 2018. Et andet lyspunkt er beskæftigelse, hvor Advertising Age skriver, at ”ifølge dette års Agency Report steg beskæftigelsen i de store konsulentvirksomheder med 19 procent i USA og 25 procent på verdensplan.”        

Om rapporten
Advertising Agehar udgivet Agency Reportsiden 1945. Den årlige rapport indeholder vurderinger af de største bureauer og bureauvirksomheder baseret på omsætningen det foregående år. Læs hele Agency Report 2019 her.

Om Accenture
Accenture er en servicevirksomhed, der tilbyder en bred vifte af services og løsninger inden for strategi, rådgivning, digital, teknologi og processer. Med verdens største netværk forener Accenture unik erfaring og specialiserede kompetencer på tværs af mere end 40 brancher og alle forretningsfunktioner.

Accenture arbejder i krydsfeltet mellem forretning og teknologi for at hjælpe virksomheder med at forbedre deres resultater og skabe holdbar værdi. Hver dag servicerer Accenture kunder i mere end 120 lande og driver med mere end 384.000 mennesker innovation, der er med til at forbedre måden, som verden fungerer på. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club