Holdet fra Cadpeople ved årets Learning Technology Awards.

Det visuelle kommunikationsbureau Cadpeople tager for fjerde gang i træk en pris med hjem fra Learning Technology Awards.

Det visuelle kommunikationsbureau Cadpeople har endnu engang vist sig blandt verdens førende, når det kommer til digital læring. Ved Learning Technology Awards, der er den digitale lærings svar på Oscar-showet, har Aarhus-bureauet nemlig endnu engang vundet en pris. Det er fjerde gang i alt og tredje gang i træk, at Cadpeople tager en pris med hjem fra gallashowet, der altid bliver afviklet i London.

ViVA-platformen, udviklet af Cadpeople i samarbejde med Videnscenter for Velfærdsteknologi Vestdanmark  og Dansk Teknologisk Institut, har vundet sølv i kategorien ”MOST INNOVATIVE NEW LEARNING TECHNOLOGIES PRODUCT – INTERNATIONAL”. ViVA er en digital læringsløsning, der innoverer uddannelsen af fremtidens plejepersonale gennem kombinationen af VR og touchscreen teknologier. Et projekt hvor VR-teknologien virkelig kommer til sin ret, som en eminent brobygger mellem virkeligheden og det digitale, fordi den lader eleverne øve sig virtuelt og tager dem med helt ind i hovedet på fx en patient med demens.

Learning Technologies Awards er internationalt anerkendt og prestigefyldt på grund af det store udvalg af deltagere. Derfor er der også stor tilfredshed hos René Martin Larsen, leder af VFVV:

”Denne pris betyder verden for os! Vi sigter mod at udforske nye grænser og samtidig bringe den bedst mulige uddannelse for de fremtidige plejepersonale – fordi vores fremtid afhænger af dem i en verden, hvor vi lever længere, og den ældre befolkning stiger hurtigt.

Denne pris hjælper os med at forbedre imaget for uddannelsen som helhed. Nogle af vores studerende har i dag vanskeligheder med at lære ved at læse bøger og skrive lange essays. Men læring i en virtuel virkelighed, hvor de studerende skal udføre specifikke opgaver, hjælper dem med at forstå, og det hjælper uddannelsesinstitutioner som os med at uddanne flere studerende i velfærdsteknologier, ”siger René Martin Larsen, der er leder af Videnscenter for Velfærdsteknologi Vestdanmark 

I princippet er det enkelt at blive indstillet til en pris, men for alvor at komme i spil som potentiel modtager, skal indstillingen igennem et nåleøje, hvor produktets kvaliteter bliver vurderet nøje. Cadpeople har nu været indstillet til priser fem gange de seneste fem år, og er kommet igennem nøglehullet alle fem gange.

For Thomas Juel, der er partner og CSO hos Cadpeople, er det et klart tegn på, at Cadpeople er en pioner på det digitale læringsmarked, at firmaets produkter er blevet ”shortlistet” alle gange.

”Vi er specialiserede i at skabe engagerende læringsoplevelser. Vi oversætter komplekst læringsindhold til intuitiv og visuelt tiltalende læring, og vi drager fordel af de nyeste digitale værktøjer. Vi indså for flere år siden, at vi kunne anvende vores forståelse for kommunikation og digital teknologi inden for digital læring. Så i dag er digital læring et af vores centrale forretningsområder. Og jeg vil da ikke lægge skjul på, at jeg allerhelst ville have vundet guld sammen med vores gode kunde for denne forrygende og, efter min ydmyge mening, ganske epokegørende løsning. Men når alt kommer til alt, så er det altså ret sejt at hive endnu en pris hjem – for tredje år i træk – til verdens største læringsawards, hvor vi i øvrigt år efter år slås med både verdens største brands og budgetter.”

Cadpeople var også i spil til endnu en pris i år. Nemlig NOLA, der er udviklet af Cadpeople og Nordic Praxis, der var nomineret i kategorien ”Bedste brug af mobil læring”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club