Her lægges pressemeddelelser op i uredigeret form, altså uden redaktionel bearbejdning. Opdager du faktuelle fejl, kontakt venligst redaktionen på info@bureaubiz.dk

Producer Lars Jul vinder Prix Radio-trofæet – en slags radioreklamens Oscar.

Lars Jul fra Mount Belzoni Production slår endnu engang fast, at han er Danmarks bedste til radioreklamer. Den 46-årige producer fra Djursland har netop vundet Danmarks mest prestigefulde radiopris, Prix Radio 2017.

Det er tredje gang Lars Jul vinder en Prix Radio for et reklamespot.

Eget lydstudie i baghaven
Lars Jul har lavet mere end 3.000 radioreklamer til firmaer som blandt andre Elgiganten, Jem & Fix, Toys’R’us,
Magasin og Djurs Sommerland.

Om sin egen succes siger Lars Jul:

”Jeg har fundet det perfekte set-up med mit eget lydstudie i baghaven, hvor jeg bor. Jeg er både idémand,
tekstforfatter og producer. Det gør det dejlig enkelt og effektivt. Når jeg først har ideen i hovedet, løber det nærmest
ud af hænderne på mig. Mit arbejde er min hobby, og jeg elsker det.”

Lars Jul startede karrieren som radiovært og arbejdede blandt andet som chefproducer for Radio 2/Radio Uptown i
København, inden han blev selvstændig.

Opskriften på en god reklame
Når Lars Jul laver sine spots, bruger han forskellige greb som fx pauser og humor.

”Jeg bruger et enkelt set-up og gode lydeffekter. Jeg har altid haft en fascination for lyde. Jeg husker, hvordan jeg
som dreng kunne ligge inde på mit værelse og høre, når en Volvo gled forbi ude på vejen, fordi dens pyntelister
susede i vinden.”

Støvsuger er lydtapet
I det 30 sekunder lange, prisvindende spot ”Electrolux UltraSilencer Zen” speaker produceren selv, mens produktet,
reklamen omhandler – en støjsvag støvsuger – kører i baggrunden. Det er show it, dont tell it.

”Denne reklame stikker ud, fordi den ikke pakker noget ind eller ’larmer’ som mange radioreklamer, hvor lytteren
overlæsses med information. Her smider jeg straks kortene på bordet, og så viser jeg med lyd, hvor stille støvsugeren
er,” forklarer prisvinderen, der er en af Skandinaviens mest erfarne indenfor sit felt.

Prix Radio 2017 – Danmarks Officielle Radiopriser blev uddelt fredag den 15. september på spillestedet Vega i
København i forbindelse med en af Europas førende konferencer for radio- og reklamefolk – ’Radiodays’.

Lars Jul har vundet:
2017: Vinder ’Årets Radioreklame’ Prix Radio – Danmarks Officielle Radiopriser for et spot for Electrolux
2016: Vinder ’Årets Radioreklame’ Prix Radio – Danmarks Officielle Radiopriser for et spot for Langelandsfestivalen
2012: Vinder ’Årets Radioreklame’ Prix Radio – Danmarks Officielle Radiopriser for et spot for Langelandsfestivalen
2010: Epica Awards bronze i samarbejde med envision for et spot for Falk Lauritsen

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. 

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Regnskabsrapporten og/eller Konkurrenceanalysen digitalt 
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev