The Music Sales Group er blevet til Wise Music Group.

Siden 1988 har Nordens største musikforlag, Edition Wilhelm Hansen, været en del af Wise Music Group (tidl. The Music Sales Group), som er et globalt netværk af enkeltstående kontorer i bl.a. London, New York, Los Angeles, Sydney, Madrid, Paris, Tokyo og Berlin.

Verden over ejer eller administrerer Wise Music Group næsten en halv million rettigheder og arbejder som forlag for Ludovico Einaudi (De urørlige), Jacob Groth (Mænd der hader kvinder, Krøniken), Philip Glass (The Hours, Truman Show) og utallige andre, internationale navne.

Forlagets kreative afdeling arbejder med rådgivning og sparring med henblik på at finde den helt rigtige musik til bl.a. tv-serier, spillefilm, dokumentarfilm og reklamer.

EWH licenserer musik fra forlagets eget store, alsidige katalog, men arbejder i høj grad også med repertoire uden for kataloget, så musikken passer bedst til formålet. Det gør sig gældende, både når der er brug for velkendte hits og autentisk, instrumental baggrundsmusik.

EWHs spidskompetencer er effektiv clearing af både forlagsrettigheder og masterrettigheder til den bedst mulige pris og kan qua mange års erfaring som musikforlag naturligvis også yde kompetent vejledning udi skræddersyet musik. Kort sagt: one-stop music supervision, som sparer kunden både tid og penge.

Den klassiske afdeling hos Edition Wilhelm Hansen arbejder sammen med orkestre, festivaler og operahuse for at promovere forlagets komponister, skabe nye værker samt gøre folk opmærksom på det store og spændende musikkatalog.