Efter mere end 20 år i hver sin del af reklame -og designbranchen, etablerer Thomas Kjær og Rikke Laumann et etablissement der hedder Simply Brand Design. Sammen er de målrettede i deres ønske om at få det absolut bedste frem i brands der vil frem i verden.

Som tidligere henholdsvis kreativ og strategisk direktør, rendyrker de feltet indenfor brandudvikling ved at definere, produktudvikle og designe danske og udenlandske brands.

Rikke Laumann uddyber: ”vi er optagede af, hvordan vi kan styrke vores kunders naturlige og iboende konkurrencekraft, og derfor tager vi udgangspunkt i hvordan en virksomheds kundeløfte og DNA bedst muligt manifesteres og iscenesættes.”

Målet for de to er at give virksomheders brand-kommunikation flere udtryksmidler, og at udvikle både en visuel og fysisk udtryksform, en stemme, og gerne et produkt, der reflekterer virksomhedens identitet og markedsposition bedst muligt.

Som Thomas Kjær beskriver det: ”vi oversætter virksomheders visioner og budskaber til det formsprog der giver mest mulig gennemslagskraft i et givent marked, uden at lade os begrænse af et medie eller element.”

Rikke og Thomas mødte hinanden i 2017, og har arbejdet tæt omkring større udviklingsprojekter, blandt andet for Salling Group som henholdsvis strategisk rådgiver og designer. Nu har de så åbnet fælles forretning, og sammen med den nyansatte grafiske designer Rikke Lindeberg Bæk, er de blandt andet også virksomhedsværter og mentorer på uddannelsen Strategic Design and Entrepreneurship under KADK og CBS.