Butter Agency har lavet et manifest for kreativiteten.

Kreativitet er et af de mest fortærskede ord. Samtidig er det noget, der altid har optaget menneskeheden – og som vi særligt i vores branche er meget optagede af. Man siger, at kreativitet handler om associationer, og jo mere du træner din hjerne, jo bedre bliver den.

Derfor har Butter Agency skrevet et manifest om essensen af kreativitet, og fortolket det til en 153 sekunder lang video, der udkom mandag den 14. oktober. Det handler om at søge grænser, turde falde og at skabe sammenhænge gennem følelser, lyd og kulturelle symboler.

You must be brave coming here
Butter Agency, med Simon Frank & Simon Lennet, der er kendt fra den københavnske kultur i partnerkredsen, kalder sig for et idébureau. De mener, at man skal fokusere på at skabe socialt intelligente ideer, der kan smelte sammen med kulturen og blive en del af den.

“Det er essentielt for os, at vi er sublime til at skabe associationer. Det kan være i alt i verden; symboler, revolutioner, billeder, ord, lyde, antropologi, kultur. Det er fundamentet for at komme op med en nyskabende, socialt intelligent ide.” siger kreativ chef Louis Elsass Meyer.

Så man kan måske gå så langt som til at sige, at Butter med manifestet giver en smagsprøve på en formel for, hvordan man kan blive en bedre idéskaber.

Udover evnen til at skabe unikke koblinger tror Butter på, at man skal være mere kompromisløs og turde tage langt større chancer.

“Vi ville gerne dele vores syn på kreativitet, men også det at turde tage chancer – lave fejl og komme videre fra det. Vi vil gerne sætte lys på ærlighed. Og måske havde vi i virkeligheden også bare brug for at slippe os selv helt løs, uden så mange regler og restriktioner, og uden den store agenda. Det må man aldrig være bange for. Der er stor skønhed i kaos. Det er dér, man flytter sig fremad.” tilføjer direktør hos Butter Agency Anne Sophie Lange.

Fuck up faster, kill quicker and smile
Musikken er produceret af nogle af Danmarks mest velansete musikere, ordene er Butters egne, billederne har Butter lånt fra verdens øjeblikke og sat sammen i et sansebombardement af en fortælling.