Reklamebureauet WeThink har udviklet det amerikanske softwarefirma Bluebeams globale brandingkampagne, dedikeret til alle de mennesker, der bygger vores verden.

Bluebeam står blandt andet bag Revu, en pdf-baseret software, som optimerer arbejdsgangen mellem alle aktører i byggeprocessen, ved løbende realtids-dokumentation og en cloud-baseret løsning. Den prisvindende software har mere end 1.4 millioner brugere på verdensplan.

Bluebeam udvikler softwareprogrammer til byggeindustrien. En industri, hvor det oftest er arkitekter og bygherrer, som bliver skrevet om, når et nyt smukt byggeri ser dagens lys. Men hvad med smedene, tømrerne, elektrikerne, murene eller ingeniørerne? Dem der gør drømme til virkelighed?  Kampagnen er en hyldest til dem og alt hvad de har bygget.

Se kampagnen ved at klikke her.

Tak Brian
Brian er en 49-årig rejsemontør. Han bor i Danmark, har været i byggebranchen i mere end 20 år og er én af de mange mennesker bag bygninger som Skuespilhuset og Den Kongelige Opera. Bygninger, som hver dag forskønner den danske hovedstad, uden vi tænker over, at de ikke ville eksistere uden Brian og millioner af andre i byggeindustrien verden over.

For at rette mere opmærksomhed mod det vigtige stykke arbejde, udført af Brian og alle andre i byggeindustrien, hylder Bluebeam dem i en global kampagne.

“It takes great people to make great buildingslyder det i “hero-kampagne”, som udnytter et spændende mix af digitale medier og digital outdoor, på alle Bluebeam-markeder verden over. Også fladskærme og outdoor ved byggepladser er taget i brug, for at takke heltene for godt arbejde. WeThink har stået for idé, udvikling, produktion og den digitale mediestrategi.

“Tre koncentrerede optagelsesdage, på forskellige byggepladser med filmhold og fototeam, er resulteret i en visuel billede- og videobank. En værktøjskasse af billede- og videomateriale af høj standard, som vi kan bruge til at fortælle historier med, i lang frem fremover”, fortæller creative director og partner hos WeThink, Claus Møllebro.

“Samarbejdet med Bluebeam har fungeret helt fantastisk, og måske fordi, Bluebeams kreative direktør Jon Setzen selv kommer fra reklamebranchen, hjalp han og hans marketingteam til på sættet. Tre fantastiske dage med meget forstående tømrer, elektrikere, murer etc. fra flere verdensdele. Kampagnen er utrolig flot og stilsikkert udført, og jeg er meget imponeret over vores unge teams effektive måde at samarbejde på” fortsætter han.

Også WeThinks digital concept director, Ane Young Høyer, er meget glad for kampagnen:

“Det har været en spændende udfordring at udforme Bluebeams digitale kommunikationsstrategi, og jeg er overrasket over, hvor godt den digitale kampagne spiller sammen med traditionel outdoor. Det er nok første gang, jeg har været med til at udvikle videocontent til fladskærme i krantårne og elevatorer på byggepladser.”

Bluebeams senior creative director, Jon Setzen, udtrykker ligeledes stor tilfredshed med samarbejdet og kampagnen:

“Helt fra begyndelsen har WeThink været professionelle, forstående og effektive. De har formået at udvikle en stærk og kreativ kampagne, og vi er meget tilfredse med vores samarbejde.”

Det er ikke første gang WeThink arbejder for produkter til byggebranchen. Bureauets andre kampagneeksekveringer i denne kategori tæller blandt andet kunder som Rockwool, Milwaukee, Rockfon og Sari.