Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Jakob Korsgaard (i midten) med stifterne af Custimy, Martin Navne og Kristoffer Degn.

Jakob Korsgaard, der har haft direktørstillinger hos bl.a. AKQA, GroupM og Dentsu, er blevet ansat som VP revenue i tech-startuppen Custimy.

Jakob Korsgaard har været direktør på bureauer som AKQA, GroupM og Dentsu, der har flere tusinde ansatte globalt. Nu er han blev VP revenue i den ét år gamle tech-startup Custimy, der har 16 andre ansatte. 

I en pressemeddelelse siger Jakob Korsgaard, at han ser frem mod en ny udfordring, hvor selv det at blive del af en nystartet virksomhed byder på nye udfordringer. 

“Der er en særlig attitude her. Der tør drømmes. Faktisk skal man turde drømme! Teamet tænker det hele stort og velorganiseret, helt fra starten. Der er ikke så meget ‘Det har vi prøvet,’ men til gengæld en tilgang, hvor det at tale om ambitioner og hele tiden række ud efter mere er dybt funderet i virksomhedens DNA, selvom de er så unge – og virksomheden er så ung,” siger han og fortsætter: 

“Det er virkelig forfriskende at være en del af. Sammen med de øvrige senior ansættelser, der allerede er annonceret, og dem, der er lige på trapperne, er jeg enormt spændt og fortrøstningsfuld for vores fælles fremtid.”

Custimy udbyder en kundedata-platform målrettet mindre virksomheder, og har for nylig fået en kapitalindsprøjtning på 10 mio. kr. i en pre-seed-runde. Pengene er øremærket til at ruste virksomheden til international ekspansion – hvilket ansættelsen af Jakob Korsgaard som VP revenue bl.a. er et led i. 

“Custimy, teamet og produktet er i mit hoved det helt rigtige fit. Og derfor var der ingen tvivl om, at jeg blev nødt til at tage med på rejsen og blive en del af holdet. Vi vil ændre måden, man tænker data-drevet marketing på, og det på en måde og med en tilgang, jeg ikke har set før,” siger han. 

Jakob Korsgaard har tidligere været direktør for NewBizz and Relations hos Dentsu i Århus, CCO hos MediaCom i København, CCO Nordics hos S360 og general manager hos AKQA i Århus. Siden februar har han været partner i konsulenthuset Think About People, der er specialist i rekruttering. 

Custimy vil med deres kundedate-platform gøre det muligt for SMV’ere at få adgang til software og data-indsigter, som de mener normalt er forbeholdt større virksomheder. Målet er at udbyde platformen i international skala. Virksomheden er stiftet af Martin Navne og Kristoffer Degn i 2020 og har i dag 17 ansatte fordelt på kontorer i Aarhus, København og Warszawa.

Kommentarer