Af Peter Engholm, journalist

2020-udgaven af reklamefilmprisen blev først udsat til marts 2021, og nu droppes den helt. Arrangørerne satser i stedet på, at branchen kan mødes fysisk til november.

Der har i snart et år været en del digitale arrangementer, der lovede ”et brag af show”. Og inden for de virtuelle rammer kan det måske være rigtigt nok, men sammenlignet med fysiske shows er det nok lige lovligt flotte ord.

The True Award fortjener – i overført forstand – et skulderklap for at insistere på at afholde et fysisk arrangement. Producentforeningen, der arrangerer showet, udsatte allerede sidste forår det show, der skulle have været afholdt i efteråret. Det blev flyttet til marts i år med det håb, at man da kunne gå fysisk til værks. Det kan man ikke, og derfor droppes 2020-udgaven.

Der afholdes således kun ét The True Award i 2021, og det bliver onsdag den 17. november.

”Den fysiske tilstedeværelse er en vigtig del af The True Award. Og showet har altid scoret højt blandt deltagerne,” siger Thor Brammer Jacobsen, New Land, der sidder i styregruppen for The True Award.

The True Award åbner for tilmelding i august, og da vil det omfatte film, som er blevet vist første gang i perioden fra 1. januar 2020 til 31. august 2021.

Når arrangørerne taler om, at reklamebureauer, annoncører og filmproducenter kan mødes rigtigt og skåle med hinanden den 17. november, så sker det med den indledende bøn: ”forhåbentlig”.

Holder I så meget på det fysiske møde, at I er klar til at udsætte igen, hvis det skulle blive nødvendigt?

”Vi er vant til at lave film og kan hurtigt tilpasse os omstændighederne. Det fysiske er vigtigt, men omvendt bør der ikke gå op til tre år, inden vi fejrer de bedste reklamefilm igen. Til november får de den hyldest, de fortjener – og vi krydser fingre for, at det bliver med den type show, deltagerne forbinder os med,” siger Thor Brammer Jacobsen.

Han tilføjer, at en faglig dag er ved at blive planlagt – som et nyt ben til The True Award. Også ved dette arrangement har den fysiske tilstedeværelse en høj prioritet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club