Da amerikanske Netflix annoncerede sit indtog i Norden satte det gang i markedet. Bl.a. har både Blockbuster og Yousee været hurtige til at annoncere initiativer.
Det er således en kunde, der forekommer interessant, og i første omgang er det Aegis-ejede Isobar udpeget til at hjælpe Netflix med sit nordiske indtog. Desuden er danske Help PR også koblet på opgaven.
Nu har Netflix hyret endnu et bureau – nemlig et mediabureau til at håndtere media omkring lanceringen.
Men valget faldt ikke på et Aegis-mediabureau – derimod på en af konkurrenterne i form af MEC. Det fortæller det svenske medie, Dagens Media.
Bureauet skal stå for mediastrategien der forventes at blive håndteret ud af Stockholm.
“Vi er vældig stolte over at skulle arbejde med et så heftigt varemærke som Netflix. Vi tror, at internet-abonnementer er den nye måde at forbruge film og tv og at arbejde med verdens største aktør inden for dette voksende marked er selvklart inspirerende og et privilegium,” lyder det i en pressemeddelelse.