Af Peter Engholm, journalist

1 Grand Prix, 4 guld, 4 bronze blev det danske udbytte ved LIA 2022. Back Up Ukraine høstede ekstraordinært stort.

Opdateret – London International Awards har 2 ud af 3 rigtige: Prisen med a total focus on creativity hører hjemme i Las Vegas, ikke London, men med næsten 1000 uddelte priser og finalepladser fordelt på 45 lande, er det rimeligt både at kalde den international og at flertalsbøje award.

Virtue leverede den flotteste danske præstation i LIA’s historie ved at vinde intet mindre end 1 Grand Prix, 4 Guld og 2 Bronze for casen Back Up Ukraine for Polycam og Unesco. Casen var også den mest prisvindende danske case nogensinde ved årets Cannes Lions. 

Marketsquare, Accenture Song og Dentsu X er de øvrige danske vindere. De får en bronze for IKEA-casen Cirkulär. Den er givet i Ambient & Activation, nærmere bestemt Direct marketing.

Trioen modtog derudover Finalist-ære for Cirkulär i to andre kategorier; Non-traditional (retail) og Tranformative business impact (customer experience).

AKQA vandt også bronze – suppleret med en Finalist – med The Movie for Discord. 

Også Worth Your While gjorde sig bemærket med en finalist i Social media & Influencers for overbevisende brug af Instagram i Copenhagen Pride-casen ”Proud pitch”.

Mette Jermin, CEO & executive producer i Bacon, var årets danske jurymedlem – i Production & Post-Production and Music Video.  

Marketsquare er i øvrigt genganger fra sidste års LIA-vinderliste. Da blev det også til en bronze, også for IKEA, med The Second Hand Campaign.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club