PS Communication er et nordisk baseret kommunikationsbureau med så meget som 12 medarbejdere på kontoret i København. Alligevel konstaterer bureauet selv, at man hidtil har levet en let skjult tilværelse i Danmark.
Det kan man så til gengæld ikke sige om Maersk Line, og det er netop den virksomhed, der har lokket PS Communication til at slå på tromme for sig selv.
Bureauet står nemlig for kommunikation omkring verdens største containerskib, Triple E, som Maersk Line er i gang med at introducere for offentligheden.
Når skibet besøger København i slutningen af september, vil bureauet blandt andet omdanne hele Langeliniekaj til en stor, interaktiv pop-up-udstilling, hvor offentligheden kan få indsigt i en verden, der er ukendt for de fleste. Her kan man blive klogere på, hvad opfindelsen af containeren har betydet for globaliseringen af vores verden samt få et indblik i den avancerede teknologi, som gør Maersk Lines nye skib til verdens mest energieffektive.
Ide og eksekvering er PS Communications værk.
“Maersk Line er en stor og stolt virksomhed, der er verdensledende på sit felt. For at matche vores ambitionsniveau har vi valgt et bureau, som både har kapaciteten og kreativiteten til at omdanne vores komplekse verden til oplevelser, som er interessante og engagerende for offentligheden, og som selvfølgelig bidrager positivt til billedet af Maersk Line anno 2013. Vi er glade for at kunne dele vores begejstring og vores historier med danskerne,” siger Claus Høvelt, Global Brand Manager hos Maersk Line.
Indvielsen af Triple-E finder ikke kun sted på dansk jord, men også i udvalgte havne på skibets jomfrurejse fra Østen til Europa, inden skibet rammer København. Også her har PS skabt en udstilling på temaet om containeriseringen af verden.
”Vi ønsker ikke at afdække hele historien om Maersk Line, shipping eller containere. Derimod skal noget lades tilbage, så den mystik, som altid har omgærdet Maersk, bevares,” siger kreativ direktør, Mikkel Lange, PS Communication.
Ud over udstillingen vil lanceringen rumme en ganske omfattende drive-to med tv-reklamer, abribuser med fun facts om, hvad der kan være på skibet (eksempelvis 345.540.000 sodavand), outdoor på metrohegn med nedtælling, commute media samt online-bannere med nedtælling.
Bureauet har specialiseret sig i oplevelses- og dialogbaseret markedsføring, og er ikke ubekendt med internationale kunder eller skibsfart, idet bureauet af flere omgange har stået for aktivering af blandt andet Volvo Ocean Race, en logistisk og markedsføringsmæssig mastodont, som udspiller sig på flere kontinenter og inden for mange forskellige marketingdiscipliner.