Volkswagen og Roskilde Festivalen lancerer i disse dage kampagnen Vind en up!tur til Roskilde Festival, hvor man kan vinde billetter til – og transport i forbindelse med – festivalen.
Volkswagen har leveret 2 up!’er til Roskilde Festivalen, der er blevet stylet i festivalens design. Ud over at køre vindere til og fra festivalpladsen og transportere kunstnerne til bl.a. Orange Scene skal bilerne også bruges til at give publikum en up!tur under selve festivalen.
Kampagnen er ifølge parterne startskuddet på noget, der kunne udvikle sig til et tættere samarbejde mellem musik og biler.
“Volkswagen har på internationalt plan en strategi om at arbejde tættere sammen med musik- og underholdningsbranchen. Roskilde Festival er med sin store mediebevågenhed og internationale approach helt oplagt som samarbejdspartner – specielt for en bil som den nye up!, der langt hen ad vejen henvender sig til samme målgruppe som festivalen,” siger Ulrik Drejsig, marketingchef fra Volkswagen.
Han suppleres af aftalechef for Roskilde Festivalen, Hans-Christian Smed:
“Hvis vi skal sikre optimale oplevelser for publikum og artister i fremtiden, er det centralt, at vi har et tæt partnerskab omkring transport og logistik. At vi så samtidig skaber flere sjove oplevelser for vores gæster, er jo bare perfekt”.
Bag kampagnen står Subsero, der netop har afholdt en kampagne, hvor L.O.C. og TDC indgik i partnerskab. Seniorprojektleder på bureauet, Rasmus Jakobsen, siger:
“Volkswagen og Roskilde Festival er to stærke brands, der næsten ventede på at finde sammen. Det er tilfredsstillende at se, hvordan samarbejdet mellem helt forskellige brands kan skabe noget nyt, som parterne ikke kunne have opnået alene. Processen med at skabe et fælles koncept og udtryk har været smidig, og vi er glade for resultatet – som er nye oplevelser, hvor brugeren er i centrum.”