9 bureauer shortlistet til PR-Tigeren

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Opdateret: Et bureau er nomineret i tre ud af fire kategorier. Én kategori udgår som følge af manglende kvalificerede indstillinger.

I år er det femte gang PR-Tigeren uddeles og Public Relations Branchen, der står bag kåringen af de bedste pr-kampagner, har netop offentliggjort de nominerede.

Lead Agency er som eneste bureau – blandt ni – nomineret i mere end én kategori og det er for tre forskellige kunder. I alt er 14 cases nomineret og i tre af dem, har der ikke været et bureau inden over. Et af de nominerede bureauer er nomineret for et arbejde for dem selv. Det er Holm Kommunikation med networks-app’en Mingla, der blev lanceret til Folkemødet sidste år.

Public Relations Branchen har i år ændret alle kategorierne og udvidet med en kategori i forhold til sidste år. Men pga. manglende kvalificerede indstillinger udgår pro-bono kategorien og derfor ender man lige som sidste år på fire kategorier.

For at finde frem til de nominerede, har man været på hårdt arbejde, siger juryformand Kim Larsen, head of corporate communications & relations i Danske Bank:

”Det har været lidt specielt i år, fordi vi jo både har ændret priskategorierne, men vi har også skærpet kriterierne for at indstille bidrag. Det kommer også til udtryk i niveauet, for det er et meget højt niveau, og det har absolut ikke gjort det nemmere for juryen at udvælge de bedste. Det har krævet gode diskussioner i juryen, og vi er meget tilfredse med de 14 cases, der nu kan prale med at være på shortlisten til PR-Tigeren 2017”.

DE NOMINEREDE TIL PR-TIGEREN:

Bedste indsats inden for intern-/forandringskommunikation

  • U Communicate for Billund Lufthavn med Gør det – sikkert
  • Lead Agency for Icopal med GAF’s Acquisition of Icopal
  • Open for Coloplast A/S med Coloplast LEAD20 ’Strategy in your pocket’
  • Rethink for Arriva Danmark for Arriva Danmark med Med videre

Bedste PR-indsats for offentlig aktør

  • Geelmuyden Kiese for Kulturministeriet med Antennerne Ude
  • Vejdirektoratet for Vejdirektoratet med Skilt med det
  • Lead Agency for Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling med Pædagoger for de yngste gør en forskel for livet

Bedste PR-indsats for organisation

  • Mindshare for Dyrenes Beskyttelse med Burgris – Nej tak!
  • Lead Agency for 3F, Dansk Industri, Dansk Erhverv, Transportens Udviklingsfond og Godstransportens Udviklings- og Uddannelsesfond med Job i Transport
  • 3F for 3F med Fair Pensionsalder

Bedste PR-indsats for privat og/eller offentlig virksomhed

  • Morsing PR forWeibel Scientific med En dansk radar til missilforsvaret
  • Nordisk Film for Os der elsker film med Ulovlig streaming har konsekvenser
  • Holm Kommunikation for Holm Kommunikation med Mingla
  • Kudos Kommunikation for ESSVEmed Lancering af ESSVE HDS

PR-Tigeren uddeles af Public Relations Branchen i samarbejde med Dansk Erhverv den 23. november på Børsen i København. Du kan se her, hvordan du køber billet.