
BureauTrends 2022 kan bestilles nu
BureauTrends – som udgives af Bureaubiz – gennemgår i år knap 400 bureauers regnskaber. Hvis du bestiller den nu, kan du spare 1.000 kr.
Dansk hæder ved The One Show
3 danske bureauer vinder bronze og merit ved The One Show 2022 i New York. Også danske instruktører får anerkendelse. Se listen her.
Ny øl skabt af bryggeri, bureau og målgruppen
Hvedeøllen Pift fra Royal Unibrew er udviklet sammen med CPH Strategy og Copenhagen Poster – et innovationsprojekt, hvor målgruppen har haft stor indflydelse.
Kommunikationsbureauer har ondt i deres egen branding
MyResearch har gennemført en imagemåling blandt kommunikationsbureauer. Der er en vinder – men det mest bemærkelsesværdige i analysen er, at der ikke er nogen, der skiller sig markant ud.
Bureau-indsigter: Fire trends – og den ene er en maveplasker
Et fyldt auditorium hos Mediacom Group fik præsenteret årets forbrugertrends. Konstruktivt, selv om vi aldrig har haft dårligere, og den gængse kunderejse i øvrigt er død. Se de fire trends – og videoer – her.
UncleGrey udvikler værktøj mod indholdstyveri
CopyRighter skal sikre indholdskabere mod tyveri. Platformen er udviklet af UncleGrey sammen med kunden – en dansk onlinedistributør af indhold.
Bureau vil tiltrække unge med et akademi i rådgivning
Hos Radius vil man invitere 12 unge ind til et undervisningsforløb, kaldet Rådgiverakademiet, som gerne skal bane vejen for nye medarbejdere.
Kreativ henter 3,2 mio. kr. til sit projekt og siger farvel til UncleGrey
Hans Augustenborg er for 3. gang i finalen ved D&AD Side Hustle. Men denne gang har sideprojektet vokset sig så stort, at han har sagt sit job op – og ansætter andre.
D&AD: 10 bureauer, 3 produktionsselskaber og 3 talent-teams shortlistet
23 arbejder fra Danmark har formået at komme på shortlisten hos D&AD. Stærkt i sig selv og i øvrigt flere end sidste år. Se listen her.
Just Eat udskifter Snoop Dogg med Katy Perry
En ny kampagne, hvor Katy Perry er hovedperson, bygger på samme platform, som Just Eat brugte i samarbejdet med Snoop Dog. Se musikvideoen her.
Gode råd, når man bruger konkurrencer i sin markedsføring
På et Creative Club webinar i sidste uge, kom advokaterne, Christian Jensen og Niels Johannesen, med gode råd til, hvad man skal være opmærksom på, hvis man vil bruge konkurrencer i sin markedsføring. Læs dem her.
Radioreklame-gigant til bureauer: Brug os mere – og bedre
Bauer Media ejer seks af landets største kommercielle stationer og står ved, at en del radioreklame er taktisk. For det virker. Men annoncører og bureauer har også et ansvar for at udfolde kreativiteten i radioen.
Seks kreative fra Danmark skal dømme ved Cannes Lions
&Co., Hjaltelin Stahl, Lego, Virtue, Publicis Creative og New Land leverer dommere til årets Cannes Lions.
Podvertising: Hvorfor er reklamebureauer blevet dårligere til at lave reklame?
Det og andre spørgsmål svarer Thomas Hoffmann, Søren Christensen og Clara Prior-Knock på i denne podcast, hvor de sammen med værten Lars Busekist tager fat i små og store dilemmaer fra kommunikationsbranchen. Har du nogle spørgsmål til det næste panel, så send dem ind i dag.
Nettos marketingchef: Jeg er mest optaget af de unge
TV og tilbudsaviser fungerer fint til de ældre forbrugere. Anderledes komplekst er det for Danmarks største dagligvarekæde at få fat i de unge. Discount alene er ikke nok, fortæller Nettos marketingchef, Kathrine Werling, i denne fjerde artikel om det, der optager marketingchefer.