Artikler

Artikel

Magten har skiftet hænder i bureaubranchen

13. august 2019
0 kommentarer
Artikel

Profilgrød? Over 50 forskellige bureautyper

Bureauerne er et babelstårn af varedeklarationer. Alene i brancheforeningen KreaKom er der et halvt hundrede forskellige bureautyper. Se oversigten her.

6. august 2019
0 kommentarer
Artikel

Her er sommerens bureauregnskaber

5. juli 2019
0 kommentarer
Artikel

Carlsbergs CMO: Reklamebureauer skal erkende, de ikke kan det hele

Mediebureauerne er bedre til at drive kundernes forretningsudvikling end reklamebureauerne. Det mener Carlsbergs VP marketing Morten Boye, der i dette interview også afslører, at Carlsberg overvejer insourcing.

2. juli 2019
0 kommentarer
Artikel

”Kunderne skal have en oplevelse”

26. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Dansk-svensk infight: Hvem klarer sig bedst i Cannes?

Der er jo ingen der siger, at vi nødvendigvis skal sammenligne os med Sverige. Men hvis vi nu gør det alligevel, så kan vi år glæde os over, at vi ind til videre spiller næsten lige op med de kreative svenskere.

21. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Dansk kreativ vinder seks løver

Danske Inger Tanderup har også vundet løver af både guld, sølv og bronze – dog ikke til Danmark, men til Ogilvy i Chicago og globale Glade.

21. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Her er verdens bedste kampagner

Bureaubiz bringer dig her den fuldstændige og uforlignelige liste over Cannes Lions Grand Prix-vindere 2019. Bliv misundelig, inspireret eller bare godt underholdt med verdens bedste kampagner.

20. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Thomas Pries: 1.000 film senere …

En af stifterne i The Unicorn, Thomas Pries, var jurymedlem i Film Lions. Her serverer han tre udtræk fra de mange, mange film.

20. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Guldregn i Cannes: Virtue vinder fem løver

Virtue fortsætter sejrsstimen og tilføjer nu en guld og fire bronze-statuetter til samlingen, der i forvejen bestod af en Grand Prix, en sølvløve og 22 shortlister.

20. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Thomas Kolster: Sådan klarer verdensmålene sig i Cannes

Mr. Goodvertising sidder i juryen i den stærke verdensmålskategori, der fokuserer på at løse klodens problemer. Her er tendenserne samt en lille håndfuld råd til danske brands og bureauer.

20. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Cannes: Virtue vinder igen

Hjaltelin Stahl, & Co. Mensch og MediaCom Beyond Advertising havde alle chancen for at tage en løvestatuette med hjem til Danmark, men aftenens danske vinder blev endnu engang Virtue og Carlings, der nu også kan tilføje en sølvløve til trofæhylden.

19. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Hvor er kreativiteten på vej hen?

Greys Lars Samuelsen er jurydommer ved dette års Cannes Lions Festival. Læs her, hvilke trends der fortsætter, hvilke der er på vej frem eller bare er ’so last year’ – og hvad der måske kan overraske.

18. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Cannes Lions: Virtue vinder Grand Prix

Virtue og Carlings høster verdens mest prestigefyldte branchepris med en case, der ifølge juryformanden ’tog røven på alt og alle’. Derudover kan to produktionsselskaber glæde sig over en sølv- og en bronzeløve.

18. juni 2019
0 kommentarer
Artikel

Cannes eller ej – her er jeres svar!

Reklamefolk fra hele verden er valfartet til det sydfranske for at være en del af Cannes Lions. Men hvor meget fylder festivalen egentlig i det danske bureau- og marketinglandskab? Bureaubiz-læserne har forholdt sig til, om Cannes er mere end sol og drinks.

18. juni 2019
0 kommentarer