Artikler

Artikel

Berlingske omstrukturerer marketing

Berlingskes marketingdirektør stopper og den hidtidige vicedirektør for marketing træder ind i ledelsen.

23. oktober 2020
0 kommentarer
Artikel

16 bureauer står bag årets 20 mest effektive kampagner

Juryen i Advertising Effectiveness Award har sat navn på den snes danske arbejder, der – med skyldig hensyntagen til den kreative, originale idé – virkelig har virket.

23. oktober 2020
0 kommentarer
Artikel

Kreativ debuterer med krimi

Tom Olsen, freelancer og tidl. kreativ direktør, udkommer med krimien ”Dagen der aldrig kommer” og lægger sig i et ikke helt så smalt spor af forfattende bureaufolk.

22. oktober 2020
0 kommentarer
Artikel

Creuna bliver opkøbt af svensk koncern for 128 mio. kr.

Opdateret: Den svenske managementkoncern Knowit, der har et digitalt bureau i Danmark, køber Creuna. Creunas adm. direktør, Roar Nissen, bliver ansvarlig, når de to bureauer lægges sammen. Se hvordan prisen betales.

22. oktober 2020
0 kommentarer
Artikel

Sådan må du markedsføre dig grøn

Creative Clubs advokater gav for nyligt i et webinar et indblik i junglen af miljøvenlige anprisninger. Læs med her og få også nogle gode råd fra Fødevareministeriet omkring markedsføring af fødevarer fra virksomheder og influencere.

22. oktober 2020
0 kommentarer
Artikel

Per Pedersens danske bureau: Indlemmelsen i & The Network er en blåstempling

Worth Your While vil sammen med Per Pedersens netværk sætte kreativiteten fri. Og det kan ske både via abonnement og som fuldt integreret fullservice. Det vigtigste er blot, at man ikke er biased i rådgivningen, siger en af stifterne, Brian Schøler.

22. oktober 2020
0 kommentarer
Kort nyt
To førsteårsstuderende fra Kreativ Kommunikation fik Ikea-posen på bussen
21. oktober 2020
0 kommentarer
Artikel

Min første reklame – Thomas Pries

En historie om en rustvogns omvej blev udgangspunktet for Thomas Pries’ første reklame. Det blev også til en snak om, hvad reklamer skal – og hvornår noget overhovedet er en reklame.

21. oktober 2020
0 kommentarer
Artikel

Virtuelle huse skal sælge ovenlysvinduer for Velux

Velux har i samarbejde med Yellow Umwelt udviklet et inspirationsunivers, der skal tage danskerne med til digitalt åbent hus, så de kan opleve virkningen af ovenlysvinduer i forskellige rum og på forskellige tider af dagen.

20. oktober 2020
0 kommentarer
Artikel

400 bureauer på listen over 10 års mest prisvindende. 100 eksisterer ikke mere

Bureauer rådgiver kunder i at bygge brands, men deres eget brand flagrer lidt. Det viser en ny opgørelse, der også udpeger de få bureauer, der både har fastholdt sit navn og vundet award-point hvert år i 10 år.

20. oktober 2020
1 kommentar
Kort nyt
Fire danske jurymedlemmer ved EM i reklame
20. oktober 2020
0 kommentarer
Artikel

Mediacoms nye direktør har samlet 4 bureau-brands og udskiftet næsten hver 5. medarbejder

Jesper S. Jørgensen har på kort tid som CEO sat holdet og retningen for en gruppe, han tidligere har kæmpet imod. Nu har bureauerne et fælles narrativ, og der er skiftet ud – bl.a. fordi der skal tænkes anderledes.

19. oktober 2020
0 kommentarer
Artikel

Per Pedersen offentliggør nyt globalt netværk af bureauer

Med 16 bureauer melder en af de mest prisvindende danskere ud om et globalt uafhængigt bureaunetværk, der “har alle fordelene ved at være globale uden kompleksiteten og langsommeligheden i store, centrale strukturer.” I Danmark bliver netværket repræsenteret af Worth Your While.

15. oktober 2020
0 kommentarer
Artikel

Carlsberg har hyret Grey. Men er det en nyhed?

Kan et bureau-samarbejde være en nyhed, hvis det blot er blevet udvidet? Endda for et stykke tid siden. Og kan Mads Mikkelsen gøre come-back for Carlsberg, hvis han ikke har været væk?

15. oktober 2020
0 kommentarer
Artikel

Her er de seneste 10 års mest prisvindende bureauer

Flere hundrede danske bureauer har de seneste 10 år høstet point ved de awards, der indgår i Bureaubiz’ oversigt. Se bureauernes Top10 – og mediabureauernes Top5.

15. oktober 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club