Artikler

Artikel

Hvilket ansigt er ægte?

Kunstig intelligens kan lave kunstige mennesker så let som ingenting. De er mest af alt meget skræmmende. Men også meget relevante for kommunikatører. Nu kan der skabes momentum med store følgerskarer af (falske) profiler, og man kan helt undgå dyre regninger til modeller og fotografer, for billeder kan bare autogenereres.

22. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Danske influenter bliver presset: God lyd og skarpe billeder er afgørende

Influenter på sociale medier udgør i stigende grad en forbindelse mellem virksomheder og forbrugere, og det stiller krav til indhold af høj teknisk kvalitet. Det kan mærkes i salget af professionelt lydudstyr.

22. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Coop lægger deres to største tilbudsaviser sammen

Coops to største kæder, Kvickly og SuperBrugsen, kommer i fremtiden til at dele både spalteplads og tilbud, meddeler koncernen. Tiltaget sker i forlængelse Coops reduktion af trykte tilbudsaviser.

21. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Hvad skal bureauerne tage med fra Las Vegas?

21. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Føtex barberer tilbudsavisen

En af markedets mest omfangsrige tilbudsaviser bliver fremover væsentlig tyndere, når Føtex reducerer antallet af sider i tilbudsavisen med hele 40 pct. Det sker blandt andet for at skåne klimaet.

21. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

IAA Uddannelserne flytter ind hos DMJX

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har fra årsskiftet overtaget IAA Uddannelserne. Sammenlægningen sker for at samle kræfterne om at skabe de bedste efteruddannelsesmuligheder for danske marketingprofessionelle.

17. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Skadede superstjerner får opmuntring med #comebackstronger

I en ny global kampagne sender den sierraleonske fodboldklub Flying Stars Amputee en opmuntrende hilsen til skadede fodboldstjerner. Den direkte henvendelse og sammenholdet om spillet har givet kampagnen international opmærksomhed. Bag kampagnen står bureauet Eiffel og den humanitære organisation Fant, Football for a new tomorrow.

17. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Data bør spille en større rolle hos influencerbureauerne

Claus Pedersen Blicher, medstifter af Trendesk, mener, at data bør spille en større rolle hos influencerbureauerne – og det skal være gennemskueligt! Vi har talt med ham om brug af data i influencermarketing.

16. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Kvindeløse topledelser får sat stolen for døren

I dag får ti topledelser bogstavligt talt sat stolen for døren. Saatchi & Satchi har sammen med Kvinder i bestyrelser skabt en kampagne, der skal få bestyrelsesformænd og administrerende direktører op af stolene. Formålet er at sætte fokus på den manglende repræsentation af kvinder i danske bestyrelser og endnu lavere andel af kvinder blandt administrerende direktører.

16. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Værsgo: en chipskonges liv og levned

En æra i dansk reklamehistorie er slut. Den folkekære chipskonge Jørgen er efter 22 års tro tjeneste gået på frivillig pension. Gense Jørgens største øjeblikke som danskernes ubestridte chipskonge fra start til slut.

14. januar 2020
1 kommentar
Artikel

Chipskonge går på pension

Landets længstlevende reklamefigur, Jørgen, går efter 22 år på frivillig pension. Planen er at videreføre det eksisterende univers og introducere en ny karakter, som skal tegne en renere linje til Kims pay-off “Når du er sulten for sjov”.

14. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Train your brain, slap af og få gode vaner

Januar måned er nytårsforsættenes højtid. Der skal trænes baller og lår. Og der skal spinnes. På Bureaubiz er vi interesserede i fitnesskædernes markedsføring af netop januar og månedens mange nytårsforsæt. Vi har spurgt SATS, LOOP Fitness og Fitness World, hvad de gør i januar, der adskiller sig fra årets resterende 11 måneder.

14. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Hold øje med disse trends i 2020

14. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Københavns Lufthavn lukker sin kundeklub – og får ros

CPH Advantage var en succes – til at begynde med. Nu lukker Københavns Lufthavn imidlertid kundeklubben. Forklaringerne kan diskuteres, men en ekspert roser lufthavnen for beslutningen.

13. januar 2020
1 kommentar
Artikel

Republica og OMD skal gøre ‘Scan & Betal’ til succes for Coop

Coop vil gerne have flere danskere til at benytte sig af ‘Scan & Betal’. Til tonerne af ‘Yes Sir, I Can Boogie’ viser deres nye reklamefilm, hvordan danskerne kan danse gennem indkøbene, når de benytter sig af betalingsmåden.

12. januar 2020
0 kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev