Artikler

Artikel

Her er vinderen af sidste uges kreative opgave

Det var så enden på to serier af kreative opgaver, som vi sammen med Dorte Nielsen fra Center for Kreativ Tænkning har kørt over 2 en halv måned. Vi har fået masser af sjove og kreative løsninger. Men fortvivl ikke, vi fortsætter med at udfordre de skæve hjerner efter sommerferien.

10. juli 2020
0 kommentarer
Artikel

Codan & Co lancerer dialektkampagne til ferierende i det danske sommerland

Codan har samarbejdet om dialekteksemplerne med sprogforsker Michael Ejstrup, der bl.a. er kendt fra radioprogrammet Dialektskolen på DR P4 og som står bag det danske talesprogsbibliotek ’Som Man Siger’.

10. juli 2020
0 kommentarer
Kort nyt
Aarhusiansk designbureau bag brandstrategi for ny naturpark
9. juli 2020
0 kommentarer
Kort nyt
’Amerikansk’ antihelt skal få turisterne til(bage) til Rebild
9. juli 2020
0 kommentarer
Artikel

Dansk Annoncørforening: Generalforsamling vedtager opløsning

Efter sommerferien vil den adm. direktør undersøge, om der er grundlag for at skabe en ny platform for annoncører.

8. juli 2020
0 kommentarer
Artikel

Nyt kreativt makkerpar til Brandhouse

Louis Pilmark og Jeppe Ritz forlader Nord DDB til fordel for Brandhouse, hvor de bliver en del af den kreative ledelse. Adm. direktør Stiig Binggeli regner med at ansætte flere medarbejdere i år.

8. juli 2020
0 kommentarer
Artikel

Her er verdens mest værdifulde brands

Amazon fastholder førstepladsen. Samlet set har de 100 mest værdifulde brands øget deres værdi under coronakrisen. Formodentlig fordi de har holdt fast i deres markedsføring.

3. juli 2020
1 kommentar
Artikel

Mayday bag ny kampagne fra Mary Fonden

Hovedfilmen er produceret med instruktør Martin Fuerze, der sidste år vandt bedste instruktion i True Awards med filmen ’Voiceless Women.

3. juli 2020
0 kommentarer
Artikel

Sådan påvirker corona reklamemarkedet

Ifølge World Economic Forum blev det globale reklamemarked hårdt ramt allerede i 1. kvartal. Samtidig tror man, at markedet for bestandigt vil ændre sig med ny forbrugeradfærd og dermed også et ændret mediemix.

2. juli 2020
0 kommentarer
Artikel

Simon Engstrøm holder sin første pause i 27 år

Coronakrisen udløste et prominent farvel på bureausiden, da Simon Engstrøm blev fyret som Hjaltelin Stahls executive creative director. Siden er der kommet et skulderklap fra de kreative kolleger.

2. juli 2020
0 kommentarer
Artikel

Kreativ konkurrence: Her er opgave nr. 3 – og se vinderen af opgave 2

11 meget spændende bidrag blev leveret i sidste uges opgave. Nogle kunne slet ikke stoppe igen og kom med flere bidrag. Se de sjove løsninger fra Rune, Kasper, Andreas, Gustav, Oluf, Lena, og Viva – og se hvem der vandt.

2. juli 2020
0 kommentarer
Artikel

Verys grundlægger starter nyt bureau

Thomas Bjerg, der har vundet flere priser, bl.a. ved Cannes Lions for Volkswagen og Ford, stifter et nyt bureau, der kommer til at have fokus på den community-tilgang, som ligger i Thomas Bjergs DNA.

2. juli 2020
0 kommentarer
Artikel

Markant karriereskift: Fra bureaudrift til dressurheste

Anders Bjørnstrup Bech er stoppet som direktør og storaktionær i Clienti og skal nu være kommerciel direktør i en koncern, der omsætter for over 400 mio. kr. – og som primært køber og sælger dressurheste.

2. juli 2020
1 kommentar
Artikel

Digitale bureauer under coronakrisen: Det går faktisk godt

De digitale bureauer har ikke mærket krisen økonomisk, faktisk er det generelt gået godt. Flere har ansat nye medarbejdere i løbet af corona-perioden, men nogle bureauer har dog også fyret – for en sikkerheds skyld. En udfordring har der dog været, nemlig new bizz-salg. Vi har talt med seks digitale bureauer.

2. juli 2020
0 kommentarer
Kort nyt
Ny Visa-kampagne skal hjælpe SMV’er
1. juli 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club