Artikler

Artikel

Danish Digital Award hylder den store idé

Danmarks største digitale awardshow har sløret for kategorierne i 2020. Det er stadig forretningsudfordringerne, der er i fokus, men nu også fra en ny vinkel nemlig den store, banebrydende idé. 

14. november 2019
0 kommentarer
Artikel

TikTok-amok: endnu et socialt medie til listen?

Facebook, Instagram og Twitter – de sociale medier vi efterhånden kender. Burde vi tilføje TikTok til listen? Og hvilke muligheder er der markedsføringsmæssigt på TikTok?

13. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Virker TV-reklamen nu også stadig? 

Henrik Jensen forsøger at gøre op med digitale myter og argumenterer for, at TV sgu da stadig virker som reklamemedie. Andre har dog deres tvivl. Er det virkelig det format, der virker bedst? Lasse Storgaard fra Reprise Digital og Paw Saxgreen fra Group M forholder sig her til TV’et og dets styrke som reklamemedie. 

12. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Fremtiden ifølge Forrester

12. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Fortsat liv i digitale bannere

Øget investering i interaktivt indhold sikrer display-annoncering højere klik- og interaktionsrater. En af de annoncører, som har opnået højere klikrater ved at anvende interaktive bannere, er YouSee.

11. november 2019
0 kommentarer
Artikel

5 argumenter for, at TV sgu da stadig virker! 

TV-reklamen er bestemt ikke død, pointerer Henrik Jensen i sin nye bog “TV virker sgu da stadig”. Han mener, at TV stadig er det bedste medie på brandingsiden, men at virksomheder alligevel undervurderer betydningen af TV-reklamen. Han giver fem argumenter for, hvorfor TV-branding stadig lever i bedste velgående.

11. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Højdepunkter fra This.conference

Fremtidens fortællerformer var på dagsordenen, da This.conference løb af stablen sidste torsdag i Århus. Den bød på et internationalt line-up af anerkendte speakers, der gav deres perspektiv på de nyeste trends inden for digitale medier, branding, gaming, serier, film og innovativ forretning. 

5. november 2019
0 kommentarer
Artikel

En stemme til de stemmeløse

Voiceless Women er blevet set, hørt og hyldet af diverse juryer, men fra politisk hold er markedsføringsmaterialet ikke blevet mødt med samme entusiasme. “For man kommer ikke langt uden penge,” som creative producer Jacob Salling fra Uitch Iscratch har måtte erkende efter arbejdet med filmen. Han efterspørger derfor hjælp til projektet, hvor alle initiativer og indspark er velkomne.

5. november 2019
1 kommentar
Artikel

Indsigter om indsigter

5. november 2019
0 kommentarer
Artikel

I sandhed de bedste: Alle vinderne fra The True Award 2019

20 priser blev uddelt ved The True Award 2019. Bureaubiz bringer dig her den komplette listen over dem, der hev en statuette med hjem. Bliv inspireret eller misundelig – de vindende kampagner er…

4. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Halloweenkampagner: zombiesmag og Bloody Sundae

Halloween er ikke kun en højtid – det er en marketingmulighed. Men hvordan udnytter man den bedst? Vi har samlet nogle af de bedste eksempler på uhyggeligt god markedsføring.

1. november 2019
0 kommentarer
Artikel

To kreative chefer: Disse 5 tekst-talenter er værd at følge

Bureaubiz’ Talent-serie får et efterspurgt ekstranummer. Til ære for tekstforfatterdisciplinen, der uforandret er vigtig. Claria Prior-Knock og Katrine Jo Madsen sætter navn på en håndfuld talenter.

30. oktober 2019
0 kommentarer
Artikel

BR i børnehøjde

Med en ny julekampagne tager den folkekære BR-legetøjskæde hul på ny kommunikationsplatform, som med barnets røst opfordrer til mere leg end legetøj. Bag det nye univers står reklamebureauet Wibroe, Duckert og Partners.

29. oktober 2019
0 kommentarer
Artikel

20 kampagner er shortlistet til Advertising Effectiveness Award

Advertising Effectiveness Award – også kaldet AEA – hædrer Danmarks mest effektive kampagner. I 2019 er 20 kampagner shortlistet – se dem her.

25. oktober 2019
0 kommentarer
Artikel

& Effektiv

I sidste uge blev SAS’ kampagne “The Arrivals” tildelt hele tre effektpriser ved Effie Awards Europe. Det er dermed én af Europas mest effektive marketingindsatser. Men hvad gør “The Arrivals” til en god og effektiv kampagne? Det svarer bureauet bag, & Co./NoA, på.

24. oktober 2019
0 kommentarer