Artikler

Artikel

CCA 2021: Her er alle vinderne – og der er mange af dem

Aldrig har topniveauet i Creative Circle Award været så højt. Det anerkender juryerne, og antallet af både guld og cirkler-som-sådan sætter rekord. Se vinderliste og bureauliste her.

18. juni 2021
0 kommentarer
Artikel

CCA 2021: Særpris til Jonas Heckser

Creative Achievement Award uddeles til en person, der gennem sit arbejde har højnet det kreative niveau i Danmark. Og det har Jonas Heckser, medstifter af e-Types, i dén grad.

18. juni 2021
0 kommentarer
Artikel

YCCA 2021: Her er de fire vinderteams

En ligelig blanding af studerende og bureau-ansatte står bag årets Young Creative Circle Award – i Print, Film, Digital og Design. Se vinderlisten her.

18. juni 2021
0 kommentarer
Artikel

Movia mindfucker med sit budskab

Movia går med hjælp fra Yellow Umwelt ud med ny kampagne, hvor man mindfucker de to farver gul og grøn i budskabet. Formålet er – naturligvis – at få flere til at tage den offentlige transport. Især de unge. Se kampagnefilmen her.

18. juni 2021
0 kommentarer
Artikel

Scandinavian Print Group køber Cool Gray

Cool Gray fortsætter som selvstændigt selskab, og de godt halvdelen af medarbejderne, der fortsætter med over i det nye setup, flytter til Lasertryks lokaler i Vallensbæk. Jesper Ulsø stopper som direktør.

18. juni 2021
0 kommentarer
Artikel

Netto går i luften med nyt kommunikationsunivers

Brandhouse/Subsero står bag den første kampagne for Netto, siden bureauet vandt kunden tilbage. Fokus er på Nettos lave pris. Se kampagnefilmene her.

18. juni 2021
0 kommentarer
Artikel

Carlsberg bytter øl for ideer i usædvanlig konkurrence

Ved næste uges Cannes Live Copenhagen giver Carlsberg øllerne. Og de studerende giver ideer retur. Det sker i konkurrencen ‘Beers for Ideas’. Se også programmet her.

17. juni 2021
0 kommentarer
Start-ups

Dansk EdTech-startup ude med global kampagne til kvinder

Danske Female Invest har haft vind i sejlene, siden de første råd om investering blev delt på læringsplatformen i 2019. Nu er de ude med en global kampagne, som danske Butter Agency står bag.

17. juni 2021
0 kommentarer
Artikel

Hjaltelin Stahl vokser markant – nærmer sig 150 medarbejdere

Hvordan skulle det gå Hjaltelin Stahl efter salget til Accenture Interactive? Tvivlen var mere udtalt, end man skulle tro. Men to år senere er bureauet større end nogensinde.

17. juni 2021
0 kommentarer
Navne

Navnenyt: Ronnie Job er ny CEO i spilvirksomhed

17. juni 2021
0 kommentarer
Artikel

VW bringer grøn omstilling ind på den store marketingscene

EM i fodbold: For 6 år siden var VW-brandet ude i tovene. Nu er det i offensiven som stor sponsor ved EM i fodbold, og det gælder grøn omstilling.

17. juni 2021
0 kommentarer
Artikel

Nyt forsikringsselskab i DK står selv bag lanceringskampagne

Svensk forsikringsselskab har i maj måned etableret sig i Danmark. Lanceringskampagnen er udviklet internt. Den ansvarlige for kampagnen har tidligere arbejdet hos to af Sveriges førende bureauer. Bacon har produceret de tre kampagnefilm. Se dem her.

16. juni 2021
0 kommentarer
Klumme

Return of the GAP?

Klumme: GAP er for mange synonymt med 90’erne. Samarbejdet med multikunstneren Kanye West skal katapultere brandet 30+ år frem og genvinde status og relevans. Men er det et godt samarbejde?

16. juni 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan – portræt af Lars AP

Design Kan tegner et portræt af manden, der har en mission om at gøre danskerne til verdens flinkeste folk. Kristina May taler med Lars AP, der har skabt og designet bevægelsen og bureauet Fucking Flink.

15. juni 2021
0 kommentarer
En del af Creative Club