Artikler

Podcast

Mig & min moster: Før corona var konkurrence godt, nu er samarbejde bedre

Coronakrisen har vist, at vi i nødens stund står sammen – også når vi bliver bedt om at gøre det hver for sig. Mig & og min moster taler om, hvordan værdien af fællesskabet er ved at gå op for os.

1. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Så hvad er det Design Kan… kan?

KLUMME: Kristina May Pries ser tilbage på, hvad hun lært af at starte podcast-serien ‘Design Kan…’ Bl.a. at man ikke med god samvittighed kan kigge kunderne i øjnene og bede dem lave en masse tiltag, når man som bureau selv tøver.

1. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Er vi danskere trætte af bæredygtighedsbudskaber?

Forbrugernes købsbeslutninger påvirkes i 2020 i mindre grad af bæredygtighed end i 2019, viser analyse. Klummeskribenten mener dog, at det mere er markedsføring pakket ind i bæredygtighedsbudskaber uden nogen reel intention om at ville skabe en forskel, der er problemet.

1. april 2020
0 kommentarer
Artikel

Fem gode grunde til at tage brand co-creation alvorligt

Line Schmeltz og Anna Karina Kjeldsen er bidragsydere til bogen Co-creating Brands: Brand Management from A Co-creative Perspective. De giver her fem gode råd til, hvorfor man skal tage brand co-creation alvorligt.

1. april 2020
0 kommentarer
Artikel

Sådan kommunikerer brands om corona

Coronakrisen er en del af mange brands’ kommunikation i denne tid. Engelske the Drum har fundet frem til forskellige kreative måder, det er gjort på. Vi viser her et uddrag.

31. marts 2020
0 kommentarer
Artikel

FN kalder alle kreative

De Forenede Nationer tager utraditionelle midler i brug for at få kommunikation om Corona-virussen ud til alle i hele verden. Nemlig en åben global brief til især kreative. Det er dog ikke første gang, FN har bedt den kreative branche om hjælp.

27. marts 2020
0 kommentarer
Artikel

Design Kan… ændre vores adfærd – del 2

Hvad sker der, når vi får besked om at ændre vores adfærd markant? Kristina May Pries forsøger sammen med læge Imran Rashid og adfærdsstrateg Mikkel Holm Sørensen at forklare, hvorfor vi reagerer, som vi gør, når krisen rammer.

26. marts 2020
0 kommentarer
Artikel

CCA har sat dato på årets shortliste

Creative Circle afholder jurydag før sommerferien og kan dermed offentligøre shortlisterne over 3-4 dage sidst i juni.

26. marts 2020
0 kommentarer
Klumme

BMW har fået nyt logo. Men er det bare et logo?

Klumme: Søren Nøhr, der har været kreativ på Mercedes markedsføring i over 25 år, har skrevet denne klumme om BMWs nye logo. Om hvorfor BMW – og i øvrigt andre bilmærker – skifter logo i disse år.

26. marts 2020
0 kommentarer
Klumme

Coronavirussen ændrer os som forbrugere

Klumme: Online køb af dagligvarer er en af de kategorier, som længe har været spået en større udbredelse, end den
har opnået til dato. Og hvor tragisk anledningen med Coronavirus end er, så har der aldrig været noget bedre tidspunkt for kategorien for at etablere helt nye vaner i forhold til at købe dagligvarer.

25. marts 2020
0 kommentarer
Navne

Navnenyt: Danske Cannes-vindere skifter job

25. marts 2020
0 kommentarer
Klumme

Sket i ugen: Besynderlig udmelding fra Kreakom

KreaKom fortæller om analyse af Corona-konsekvenser – før analysen er færdig. Et bureau er gået konkurs, mens Amazons monopol giver nogle firmaer problemer. Endelig blandede Coop sig i Corona-krisen med en varm annonce.

25. marts 2020
0 kommentarer
Klumme

Sådan opbygger du et bureau til 49 millioner på 7 år

Sam Woods er i gang med at sælge sit bureau, Stimulead, for omkring 7 mio. dollars. Vejen til succes fortalte han om på copywriter-konferencen TCC IRL 2020 i San Diego.

25. marts 2020
0 kommentarer

Nyhedsbrev

Få din daglige brief direkte til din mailbox

Tilmeld
En del af Creative Club