Artikler

Artikel

Facebook gør politiske reklamer valgfri

Det er nu blevet muligt at fravælge betalt politisk indhold på Facebook. Det skal give brugerne mere kontrol, men ændrer ikke noget for annoncørerne, siger Facebooks danske landechef.

5. marts 2021
0 kommentarer
Klumme

Google vil ikke målrette annoncer efter individuel browser-adfærd

Klumme: Google bevæger sig endegyldigt væk fra identitetsbaseret målretning hen mod målretning mod anonyme grupper af brugere med fælles karakteristika.t Det får vidtrækkende konsekvenser for annonceindustrien og de enkelte aktører. Læs her hvilke.

5. marts 2021
0 kommentarer
Artikel

Nyt digitalt bureau sætter fokus på iværksættere

Det relativt nystartede digitale bureau Stwentyfive, fortæller historier om iværksættere i konceptet Vejen frem. Flere fra Løvens Hule er med. Det foregår i en bil og samarbejdspartner er Audi.

4. marts 2021
0 kommentarer
Artikel

Dansk bureau skal få flere turister til Gozo

The Ministry of Gozo har valgt WeThink Social til at brande øen Gozo for skandinaviske turister.

4. marts 2021
0 kommentarer
Artikel

Bureauer er trætte af Teams – og ser det som en gave

Fire bureauchefer ser tilbage på et år med digitale møder. Teams kan noget og er kommet for at blive. Men det har også understreget værdien af fysiske møder – bl.a. ved præsentation og innovation.

4. marts 2021
0 kommentarer
Artikel

Mindshare åbner kontor i Aarhus og leder efter to nye medarbejdere

Med åbningen af et kontor i Aarhus, vil Mindshare ‘gøre sig bemærket’. Anders Christiansen, der kommer fra Dentsu, bliver leder af afdelingen, hvor man også leder efter en PR-konsulent og en kreativ konsulent.

4. marts 2021
0 kommentarer
Artikel

Kreativ: Flere vil arbejde på inhouse bureauer

Podvertising: Lise Skovsted Larsen, der har arbejdet som kreativ hos McCann i New York, fortæller, hvorfor hun tror, at der bliver færre reklamebureauer og hvorfor bureaufolk også i højere grad vil foretrække at arbejde på inhouse bureauer.

4. marts 2021
0 kommentarer
Klumme

Teknologi-træthed og mennesker som luksusvarer

Klumme: Skærmtid hænger os ud af halsen, og vi søger mod analoge oplevelser og menneskelig kontakt. Her er 7 eksempler på, hvordan virksomheder kan spille med på bevægelsen mod mere analog medmenneskelighed.

4. marts 2021
0 kommentarer
Navne

Navnenyt: Tidligere bureaustifter til NoA Ignite

4. marts 2021
0 kommentarer
Kort nyt
Lempelse af markedsføringsforbud? Annoncørforening afviser
2. marts 2021
0 kommentarer
Artikel

3 nedture og 2 opture blandt bureauer

Regnskaber fra CPH Cloud, Eventually, Advance, Bonzer og Webamp: Træerne vokser ikke ind i himlen for de digitale bureauer. De seneste regnskaber viser, at corona-krisen også kan ramme hårdt her.

2. marts 2021
0 kommentarer
Artikel

Alka lancerer mobilselskab. Eiffel står bag lanceringsfilm.

Bureauet har valgt en helt anden stil end Alkas hvide univers. Fællestrækket i tonaliteten og dramatiseringen, siger Eiffels kreative direktør.

2. marts 2021
0 kommentarer
Artikel

Bog & Idé lancerer app, der koster op til 10 mio. kr.

Selvom Impact har været Bog & Idés bureau i en årrække, var bogkæden ude at afsøge markedet, inden man valgte samarbejdspartner til at udvikle en ny app, der skal samle streaming, webshop og loyalitetskoncept.

2. marts 2021
0 kommentarer
Artikel

Bureauernes imageanalyse bliver eksporteret

Siden 2008 har bureauerne kunne se, hvordan marketingansvarlige bedømmer forskellige bureauers image. Nu breder MyResearch, der står bag, analysen til flere brancher.

1. marts 2021
0 kommentarer
En del af Creative Club