Artikler

Podcast

Design Kan – portræt af Veronica D’Souza

Kristina May Pries tegner i dette afsnit Design Kan tegner et portræt af iværksætteren Veronica D’Souzah. Sammen undersøger de, hvordan man kan skabe produkter og bæredygtige forretningsstrategier med en socialøkonomisk vinkel.

7. oktober 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan… være en visuel identitet

Stort set alle brands har én – også selvom den næsten er usynlig. Den skaber genkendelighed, den er kommunikativ, og så er den uundværlig, hvis man ønsker at markedsføre og skabe opmærksomhed omkring et brand. Kristina May Pries undersøger den visuelle identitets egenskaber sammen med Olga Bastian og Simon Nellemann.

15. september 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan – portræt af Søren Christensen

Kristina May Pries tegner i dette afsnit af Design Kan et portræt af partner og strategisk direktør hos Robert/Boisen & Like-minded, Søren Christensen. De kommer omkring alt fra indsigter og appelformer til balancen mellem strategi og kreativitet.

25. august 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan… være sjovt

Hvad er sjovt ved design? Og hvad gør humor til et uundværligt kommunikationsgreb? I selskab med Henrik Juul og Thomas Torp undersøger Kristina May Pries den humoristiske vinkel, der præger alverdens kampagner og universer inden for design- og reklamebranchen.

4. august 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan – portræt af Lars AP

Design Kan tegner et portræt af manden, der har en mission om at gøre danskerne til verdens flinkeste folk. Kristina May taler med Lars AP, der har skabt og designet bevægelsen og bureauet Fucking Flink.

15. juni 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan … skabes ud fra indsigter

Kristina May Pries undersøger, hvordan design kan bygges op omkring indsigter. Sammen med Trine Keller, selvstændig kreativ strateg og planner, og Søren Christensen, partner og strategidirektør hos Robert/Boisen & Like-minded, forsøger hun bl.a. at finde svar på, om idé eller indsigt kommer først.

27. maj 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan… finde på navne

Kristina May Pries holder navnefest og tager os sammen med Sidsel Møller og Charlotte Martens bag om navne som Dansk Magisterforening, DR Ultra og Rockwool.

4. maj 2021
0 kommentarer
Podcast

Kreativ direktør: Nedlæg marketingafdelingerne

Podvertising: I denne podcast fortæller global chief creative officer hos Oatly, John Schoolcraft, at Oatly har nedlagt marketingafdelingen og de kreative har taget over.

29. april 2021
0 kommentarer
Podcast

Kresten Schultz Jørgensen: Kommunikationsfolk er enten arkitekter bag statspropaganda, moderne krigsførelse og hjernevask, eller demokratiets tjenere

Podvertising: Kresten Schultz Jørgensen er ikke bange for at bruge store ord. Lyt i denne podcast til, hvad han siger om kommunikation, kommunikationsfolk og om bureauer i det hele taget.

15. april 2021
1 kommentar
Podcast

Design Kan – portræt af Kasper Salto

Kristina May Pries forsøger bl.a. at få svar på, om man kan folde en stol, så det ligner en bog, når Kasper Salto besøger hende til en snak om håndværk, rejser og design.

14. april 2021
1 kommentar
Podcast

Design Kan: Nosco og den røde tusch

Design Kan ser nærmere på arbejdet med softwarevirksomheden Nosco, og hvordan en rød tusch blev omdrejningspunkt for deres nye identitet. Kristina May Pries gennemgår designprocessens fire fase sammen med CEO og grundlægger af Nosco, Jesper Müller-Krogstrup, og AM Copenhagens associerede partner og senior designer, Lucas Fisker.

25. marts 2021
0 kommentarer
Podcast

Clara Prior-Knock: Der kommer to former for reklamer – haute couture-reklame og high street-reklame

Podvertising: Clara Prior-Knock, der er associate creative director hos Uncle Grey, siger i podcasten, at hun tror på, at kreativitet mere og mere bliver set på som et strategisk værktøj. Og så er der to gode råd til de unge i branchen: Tænk netværk og håndværk.

18. marts 2021
0 kommentarer
Podcast

Kreativ: Flere vil arbejde på inhouse bureauer

Podvertising: Lise Skovsted Larsen, der har arbejdet som kreativ hos McCann i New York, fortæller, hvorfor hun tror, at der bliver færre reklamebureauer og hvorfor bureaufolk også i højere grad vil foretrække at arbejde på inhouse bureauer.

4. marts 2021
0 kommentarer
Podcast

Peter Wibroe: Vi stjæler folks tid, så de skal også have noget igen

Hør det danske reklameikon i denne podcast om reklamerne før og nu, om hvad hans ambition var med at skabe reklame, og om tiden hos Wibroe, Duckert & Partners.

18. februar 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan – portræt af Trine Andersen

Design kan skabe hjem – og det er noget, stifter og kreativ direktør hos Ferm Living, Trine Andersen, er dygtig til. I dette afsnit tegner Kristina May Pries et portræt af kvinden bag en af Danmarks mest fremadstormende interiørvirksomheder, fra tapettrend til international iværksætterdrøm.

16. februar 2021
0 kommentarer
En del af Creative Club