Ny platform skal samle kreative og investorer
Dansk kreativitet er i høj kurs ude i den vide verden. En ny platform skal skabe endnu større vækst for kreative virksomheder ved at mindske afstanden til investorer.
Månedens MediaTech-startup vil ændre måden, vi arbejder med kampagner
Deepdivr har ambitioner om at skabe et værktøj til kampagnemåling, der giver intelligente indsigter på tværs af platforme. Idéen er både godt set og kærkommen, lyder det fra ekspertpanelet, der ser et globalt potentiale, men også flere udfordringer.
Tidl. AKQA-direktør hentet til tech-startup
Jakob Korsgaard, der har haft direktørstillinger hos bl.a. AKQA, GroupM og Dentsu, er blevet ansat som VP revenue i tech-startuppen Custimy.
Henrik Juul og Keld Reinecke bag ny startup
Mediacatch har de seneste to år brugt tid på at udvikle software til brands- og medieanalyser. Nu er de klar til at gå i markedet, og har netop ansat en CMO.
Mentorordning skal hjælpe startups og styrke bureaubranchen
Otte erfarne erhvervs- og bureaufolk udgør Creative Clubs nye korps af mentorer. De er klar til at dele deres viden om alt fra forretningsudvikling til branchespecifikke indsigter for at sikre nye startups de optimale succesbetingelser.
Månedens startup vil hjælpe kampagner med at blive rasende succeser
Panelet giver thumbs up til månedens startup, der har en tidligere bureaumand ved roret. Han tilbyder sine kunder værktøjer, der gør data overskuelige og nemt kan omsætte dem til kreative budskaber, der virker.
Driv bureau, som om du skal sælge i morgen
… men lad være med at gøre det. Cirka sådan lød et af rådene på Startup Dagen, der blev afholdt af Creative Club i sidste uge. Et af oplæggene var fra to virksomhedskonsulenter, der fortalte om, hvordan man kan optimere sin forretning.
”Vildere!” er succesråbet hos Coolshop
At råbe sammen kan få virksomheder til at nå deres mål. Det fortalte Coolshop-stifteren Jacob Riisgaard på Startup Dagen, der var arrangeret af Creative Club. Endagskonferencen satte fokus på nye kreative virksomheder og succesbetingelser for bureauer. Også Steffen Hjaltelin gav gode råd fra sig.
Dansk EdTech-startup ude med global kampagne til kvinder
Danske Female Invest har haft vind i sejlene, siden de første råd om investering blev delt på læringsplatformen i 2019. Nu er de ude med en global kampagne, som danske Butter Agency står bag.
Bureaufolk bag ny startup vil revolutionere eye-tracking i videoer
”Marketingafdelingerne bruger virkelig mange penge på at producere video content content til både tv og online. Men der er ikke så mange, der bruger energien på at finde ud af om alle reklamerne faktisk er pengene værd,” siger en af stifterne bag den nye AI-teknologi.
Steffen Hjaltelin: ”Det handler ikke om at være unik”
Steffen Hjaltelin står bag én af de største bureausuccesser i Danmark. Han deler her opskriften på succesfuldt iværksætteri.
Startup inden for eventplanlægning henter 35 mio. kr. fra investorer
To tidl. bureaufolk og to tech-folk startede ny virksomhed i 2018. Tre år efter er to af stifterne tilbage og har hentet 35 mio. til at udvikle eventplanlægningsværktøjer til fysiske og virtuelle events.
Ny kampagne skal få internationale techtalenter til danske startups
Digital Hub Denmark håber at lokke flere techtalenter til Danmark, hvor mange startups efterspørger arbejdskraft med tekniske kompetencer. En employer branding-inspireret kampagne skal vise, hvad den danske samfundsmodel kan tilbyde, som andre lande ikke kan.
Månedens MediaTech-startup leder efter ukendte guldkorn
Denne måneds panel mener, at startup’en Desupervised kan blive en gamechanger. ”Hvis Desupervised kan få computere til at tænke selv og undre sig, ser jeg muligheder for et seriøst parløb mellem menneske og maskine,” siger Mette Theilgaard, experience design director hos Flip Studio.
Månedens MediaTech-startup er et bureau, der har sat sig på en relevant agenda
Denne måneds panel er begejstrede for Girls Are Awesome, som har et tydeligt statement. Læs om deres mission, og om de udfordringer, som dommerpanelet ser for bureauet.
- 1
- 2