Artikler

Klumme

Mænd der holder kvinder som husdyr

Klumme: Talebans syn på kvinder er ubegribeligt. Eller er det? Hanne Feldthus har læst en bog, som dokumenterer et uskønt billede af danske mænds syn på kvinder fra 1850 og helt op til 2018. Sprogets magtmidler er frygtindgydende.

19. august 2021
0 kommentarer
Klumme

Danskernes holdning til personlige data er under forandring

Klumme: Læs med her, hvor adm. direktør for OMD, Bo Damgaard, gennemgår udvalgte resultater fra en analyse af danskernes holdninger til beskyttelsen og brugen af deres persondata i markedsføringen.

13. august 2021
0 kommentarer
Klumme

Undgå fejl i dit InDesign dokument

Klumme: Underviser i Adobe Indesign, Gert Laursen, giver her gode råd til, hvordan du med Preflight-funktionen kan finde de fejl, der kan snige sig ind i dit InDesign dokument.

12. august 2021
0 kommentarer
Klumme

Ogilvy-chefer mindes Nelly Andersen

Klumme: En fremsynet ener, mentor og menneskekender. Sådan mindes bureauet Nelly Andersen, der gik bort i sidste uge. Læs mindeordene fra nuværende og tidligere Ogilvy-topfolk her.

1. juli 2021
0 kommentarer
Klumme

5 bud på hvad der sker i marketingbranchen efter Covid19

Klumme: Det bliver survival of the fittest, når markedet åbner op igen på den anden side af sommerferien. Fart og omstillingsparathed kommer til at afgøre, hvilke bureauer der overlever, og hvilke der dør. Her er 5 bud på, hvad det betyder, set fra Aarhus.

1. juli 2021
0 kommentarer
Klumme

Kasper Hjulmand minder os om magien i power-branding

Klumme: For et power-brand er den mest effektive vej fra A til B ikke den korteste. Et power-brand går en tilsyneladende omvej for at aktivere energien i det store kollektiv og skabe et positivt loop imellem sig selv og omverdenen.

29. juni 2021
4 kommentarer
Klumme

Her er 5 gode råd til danske virksomheder, der vil eksportere e-handel

Klumme: Mange danske virksomheder har under coronapandemien været gode til at omstille fysisk handel til onlineforretning, men hvis e-handlen skal eksporteres, er det vigtigt at tænke sig godt om. Her er ekspertens fem vigtigste råd.

28. juni 2021
0 kommentarer
Klumme

Apple strammer igen grebet om brugernes privatliv

Klumme: PHD’s direktør, Christian Weiglin Thorn, skriver om de tiltag som Apples opdatering til iOS 15 rummer. De har særligt fokus på at forbedre brugernes kontrol og privatliv i forhold til email-markedsføring og brug af IP-adresser til måling og målretning.

21. juni 2021
0 kommentarer
Klumme

Return of the GAP?

Klumme: GAP er for mange synonymt med 90’erne. Samarbejdet med multikunstneren Kanye West skal katapultere brandet 30+ år frem og genvinde status og relevans. Men er det et godt samarbejde?

16. juni 2021
0 kommentarer
Klumme

DBU’s ledelse blev en del af systemet i stedet for en del af noget større

Klumme af Finn Graversen: Det danske fodboldandshold levede lørdag aften på fornem vis op til sloganet ‘En del af noget større’. Det samme er svært at sige om DBUs øverste ledelse, der lod UEFA give spillerne et umuligt valg.

15. juni 2021
0 kommentarer
Klumme

Den store kamp om fortællingen om den grønne omstilling er godt i gang

Hanne Feldthus svarer på Rasmus Dunvads klumme om reklamebranchens ansvar. Der er lagt op til krig imellem fakta, illusioner og direkte løgnehistorier.

14. juni 2021
0 kommentarer
Klumme

Bør reklamebranchen ikke snart tage en smule ansvar?

Hvorfor skal grise først kontrolleres om tre år? Og mere afgørende: hvorfor siger bureauer ja til at markedsføre virksomheder, der ikke har helt styr på grundlægende etik og produktionskæde, spørger Rasmus Dunvad i denne klumme.

9. juni 2021
1 kommentar
Klumme

Krav om dokumentation for grønne påstande er blevet et markedsvilkår

Klumme: Der er ingen vej udenom. Krav om dokumentation for grønne påstande er blevet et markedsvilkår. Det følger af reglerne i den danske markedsføringslov og af kommende EU-regler om green claims.

1. juni 2021
0 kommentarer
Klumme

Byg bro mellem top og bund i marketingtragten

Per Lobedanz reagerer på en klumme, skrevet af Hanne Feldthus om at virksomheder kaster branding over bord til fordel for datadrevet markedsføring. Han mener, at Hanne Feldthus og andre misser to centrale pointer.

18. maj 2021
0 kommentarer
Klumme

H&M’s nye kampagne er direkte tarvelig

Klumme: H&M udnævner børn til rollemodeller i løsningen af alverdens problemer og påstår, at et barn kan ændre fremtiden. Det må siges at være århundredets tilsnigelse – og ansvarsfraskrivelse.

12. maj 2021
12 kommentarer
En del af Creative Club