Artikler

Klumme

SAS fanget i en polariseringskrig

Klumme: SAS’ shitstorm viser med al tydelighed, at ethvert budskab kan tages som gidsel i en hvilken som helst sags tjeneste. Indtil vi er blevet så digitalt dannede, at vi kan forstå og forholde os til polariserende tendenser, må vi tage ved lære af SAS: al kommunikation har brug for at henvende sig til nogen, hvis præmissen for kommunikationen ikke skal ændres af modtagerne, mener Kim Jong Andersen, senior partner i Berg + Jong Advisory Partners.

17. februar 2020
0 kommentarer
Klumme

Glem alt om flyskam – forsvar en klimasynder

Klumme: Med deres nye reklame er SAS meget kompetent lykkes med at få den sociale klasse, der har allermest flyskam, til at knuselske et flyselskab. En alternativ greenwashing-strategi?

17. februar 2020
0 kommentarer
Klumme

Influencer eller medarbejderambassadør?

Hvis mennesker er medier, hvilken slags medier er de så? Skal du arbejde med dem redaktionelt, eller skal du annoncere hos dem? Hvilken type menneskemedie er bedst for de budskaber, din virksomhed vil ud med? Rikke Damgaard og Katrine Thielke ser på influencere og medarbejderambassadører som medier. Begge er kommunikationskanaler, som virksomheder kan bruge, men succesen afhænger af samarbejdet og kræver, at virksomheden tør slippe kontrollen, når det kommer til udformning af budskabet.

5. februar 2020
0 kommentarer
Klumme

Kvindelige topledere fungerer kun, hvis der er mange af dem

KLUMME: Kvinder I Bestyrelser (KIB) har i samarbejde med Saatchi & Saatchi udviklet en kampagne for at få flere kvinder ind i topmanagement. Man kan næppe forestille sig et mere politisk korrekt projekt – og det består slet ikke dummeprøven at mene andet. Selvfølgelig skal der være balance i kønsfordelingen, også på de bonede gulve. Men det emne er langt mere interessant og komplekst, end man lige skulle tro.

3. februar 2020
0 kommentarer
Klumme

Super Bowl-top-5: fire pletskud og en ommer

Natten til mandag løber spillerne på banen til Super Bowl 2020. Vores øjne er dog rettede mod de eftertragtede Super Bowl-reklamer, der vil løbe over skærmen. Her peger chief creative Sebastian Jensen på fire pletskud og en ommer i årets Super Bowl-blok.

31. januar 2020
0 kommentarer
Klumme

Erhvervslivets lejesvende

KLUMME: PR-branchen har et klart etisk kodeks, som står helt centralt for Lars Lindskov, der er indehaver af Lindskov Communication. Men som indehaver af et mindre bureau står han med en flad fornemmelse, når han betragter, hvordan større bureauer blæser på de etiske færdselsregler, som er vedtaget i branchen.

27. januar 2020
0 kommentarer
Klumme

‘Medieudviklingen 2019’ på fem minutter

24. januar 2020
0 kommentarer
Klumme

Kommer bureauerne til at mangle tv-plads i år?

KLUMME: Stigende appetit på at streame tv-indhold sender tv’s gennemslagskraft i farezonen. Per Fanefjord gennemgår her, hvad der kan påvirke udbuddet af reklametid i tv – og hvilken konsekvens det har for bureauer og deres kunder.

23. januar 2020
1 kommentar
Klumme

Friskfyrsmarketing er fortid i fitnessland

KLUMME: Fitnessfolket får først julelys i øjnene, når nytårsforsættene skal indfries i det lokale træningscenter. En forestilling, fitnesskæderne historisk har reklameret fuldstændig tonedøvt for. Men tiden for #frækkert er ligesom gået – og har i øvrigt aldrig været. De nyeste budskaber handler i stedet om gode vaner.

14. januar 2020
1 kommentar
Klumme

2020: en digital dekade i revy og relief

KLUMME: Med indgangen til 2020 sætter vi punktum for et årti, der for alvor har etableret frasen ”Future is now”. I starten af 2010 havde du sandsynligvis aldrig hørt om Netflix, iPads, Instagram eller Adele. Det siger lidt om, hvor meget der egentlig kan ske på ti år, og det giver god grund til at skrue forventningerne til de næste ti endnu højere op.

10. januar 2020
0 kommentarer
Klumme

Forestil dig en tre dages weekend – hver uge

KLUMME: 43 medarbejdere, der alle arbejder 30 timer om ugen. Fredag er blevet fridag hos Abtion, og partner Bo Kønskov opfordrer andre bureauer til at gøre det samme. Her kommer han med tre konkrete tiltag, som var med til at skabe forandringen.

7. januar 2020
0 kommentarer
Klumme

Brands vider sig sikre frem for at udfordre

KLUMME: Hvor mange virksomheder tør i virkeligheden udfordre markedet og sig selv, når det kommer til stykket? Professionelle strategisk orienterede virksomheder agerer ikke uden at vide, hvad adfærden vil medføre. Derfor investerer de i al den viden og indsigt, de kan skaffe sig, før de skrider til handling. Fornuftigt nok, hvis man magter at forstå og bruge det, man får at vide.

6. januar 2020
0 kommentarer
Klumme

Ruller insourcingbølgen tilbage?

KLUMME: Flere internationale brands er på tilbagetog fra de store insourcingambitioner. Det gælder Vodafone, Nissan og Duracell. Er det en ny trend, at insourcingbølgen aftager? Måske i udlandet, men hvad med i Danmark?

2. januar 2020
1 kommentar
Klumme

Kreativitet. Det nye buzzword på direktionsgangene i 2020?

KLUMME: Kreativitet er et eksotisk ord – men farligt, fordi det er ude af kontrol. Ude af kontrol, fordi ingen på direktionsgangen helt forstår, hvad det er. Poul Mikkelsen forklarer her, at kreativitet ofte kun bygger på hypoteser.

17. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Emilie Lilja: ”Kreativitet og troværdighed er de bærende elementer i dit brand”

KLUMME: Influencer og podcastvært Emilie Lilja ønsker mere åbenhed omkring influencere. Hun giver et indblik i branchen og opfordrer til omtanke, når man indgår et influencersamarbejde – for det er i sidste ende bedst for begge brands.

12. december 2019
0 kommentarer
En del af Creative Club