Artikler

Klumme

Imens vi alle sammen bliver fattigere

Kommentar: Erich Karlsholt fra TBWA taler om, hvordan man kan sove roligt om natten. Lad mig tilføje en kundestrategisk vinkel til den gode nattesøvn.

12. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

5 tips til succesfuld onlineannoncering

Klumme: Danskerne bruger i stigende grad digitale platforme frem for at se tv. Det stiller krav til annoncørerne, der skal levere fængende, kreativt og nyt indhold. Peter Togo, business lead for YouTube Danmark, giver råd til, hvordan man annoncerer effektivt.

11. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

Hvis ‘Black Lives Matters’ for brands, hvor er så deres sorte bestyrelsesmedlemmer? 

Klumme af Mark Ritson: Brands, der hævder at støtte race-retfærdighed på sociale medier uden et eneste sort bestyrelsesmedlem, hjælper ikke sagen. Det er rendyrket hykleri, når brands som Nike, Adidas, Spotify, L’Oréal og Apple deler støtteerklæringer til Black Lives Matters, mener klumme-skribenten.

11. juni 2020
1 kommentar
Klumme

Der er en afgrundsdyb forskel på at vækste og vokse

Klumme: Der findes veldrevne og profitable virksomheder, som ikke vil vækste, men lever godt af at vokse med opgaven. De viser vejen til løsningen af tidens kriser.

9. juni 2020
1 kommentar
Klumme

Google har skabt ravage for uforberedte virksomheder

Klumme: I denne klumme giver Thomas Bogh, partner i Bonzer, gode råd til, hvad man kan gøre, hvis virksomhedens onlinetrafik er faldet som følge af Googles nyeste opdatering.

4. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

For første gang siger Nike Don’t i stedet for Just do it

Klumme: Nike har blandet sig i raceurolighederne i USA, hvor man i en film sætter sit berømte og stærke slogan i spil.

3. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

Forbrugerne er stadig luddovne, hykleriske og selvdestruktive

Klumme: Forvent ikke, at der dukker en etisk forbruger op, når corona-tågen har lagt sig. Vejen til en bæredygtig verden går ikke over etik, men over en forståelse af, hvad der får os til at trives.

27. maj 2020
1 kommentar
Klumme

Ligestilling i reklamebranchen skal ikke gemmes som en tampon i ærmet

Klumme: Som studerende på vej ind i reklamebranchen, filosoferer Emilie Haugelund om det er et godt sted at arbejde som ung kvinde. Hun har derfor taget en snak med Susan Credle, der er global CCO på FCB samt Trine Qvistgaard, der er ACD på Virtue Danmark, for at få deres syn på, hvordan det er at være kvinde i reklamebranchen.

27. maj 2020
0 kommentarer
Klumme

Bureaudirektør: Gør vi erhvervslivet en bjørnetjeneste?

Der er snarere brug for langsigtede løsninger end for kortsigtet hjælp til den brede del af erhvervslivet, skriver direktør for Publicity, Esben Lind.

19. maj 2020
0 kommentarer
Klumme

Klumme: Bureaubranchen har et relevansproblem

8 år i Asien har sat tingene i perspektiv og min oplevelse er, at den danske kommunikationsbranche har gennemgået en røvkedelig udvikling.

15. maj 2020
0 kommentarer
Klumme

Den normal, du venter på, kommer ikke

Klumme: Strategisk planner og kreativ direktør, begge fra Marvelous, skriver om, hvilke spørgsmål, du bør stille dig selv i den nye postcorona-virkelighed.

14. maj 2020
1 kommentar
Klumme

Forblændet af corona-data

Klumme: Resultatet af Sundhedsministeriets bebuede corona-app er, at den vil hjælpe med en masse andet end den egentlige smittesopsporing. Og det viser, hvor svært det er, at holde sig på dydens smalle sti. Der findes rent faktisk et alternativ, som ikke bare giver større persondata-sikkerhed – det virker også bedre til det, som app’en rent faktisk skal kunne: nemlig opspore COVID-19-smitten.

5. maj 2020
0 kommentarer
Klumme

Klamt sprog og moderlige metaforer

Klumme: Som kommunikationsfolk må vi råbe op og kræve et ordentligt sprog af det officielle Danmark.

29. april 2020
6 kommentarer
Klumme

Øge eller spare på markedsføring – her er otte spørgsmål

Klumme: Skal man markedsføre sig under corona-krisen? Det kan der ikke gives et entydigt svar på, men ugens klummeskriver, Jens Hansen, gør et forsøg på at nuancere svaret.

28. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Investér i kunderne under krisen. Det 3-dobler afkastet

Klumme: Virksomheder, der under finanskrisen aktivt arbejdede på at forbedre kundeoplevelsen, leverede i gennemsnit tre gange så store afkast til deres aktionærer, som de virksomheder, der ikke prioriterede kundeoplevelsen.

20. april 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club