Artikler

Klumme

Forblændet af corona-data

Klumme: Resultatet af Sundhedsministeriets bebuede corona-app er, at den vil hjælpe med en masse andet end den egentlige smittesopsporing. Og det viser, hvor svært det er, at holde sig på dydens smalle sti. Der findes rent faktisk et alternativ, som ikke bare giver større persondata-sikkerhed – det virker også bedre til det, som app’en rent faktisk skal kunne: nemlig opspore COVID-19-smitten.

5. maj 2020
0 kommentarer
Klumme

Klamt sprog og moderlige metaforer

Klumme: Som kommunikationsfolk må vi råbe op og kræve et ordentligt sprog af det officielle Danmark.

29. april 2020
6 kommentarer
Klumme

Øge eller spare på markedsføring – her er otte spørgsmål

Klumme: Skal man markedsføre sig under corona-krisen? Det kan der ikke gives et entydigt svar på, men ugens klummeskriver, Jens Hansen, gør et forsøg på at nuancere svaret.

28. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Investér i kunderne under krisen. Det 3-dobler afkastet

Klumme: Virksomheder, der under finanskrisen aktivt arbejdede på at forbedre kundeoplevelsen, leverede i gennemsnit tre gange så store afkast til deres aktionærer, som de virksomheder, der ikke prioriterede kundeoplevelsen.

20. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Jacob Holst Mouritzen eller Jakob Holst Mauritsen – er det ikke hip som hap?

Klumme: Jacob Holst Mouritzen er på kanten til ekstrem, når han skriver, at personalisering i markedsføring er en marketing-utopi. Det mener Per Lobedanz Witthøfft, der har skrevet et modsvar til Jacob Holst Mouritzens tidligere meget læste klumme på Bureaubiz.

17. april 2020
3 kommentarer
Klumme

“Hvornår har du sidst set en god kampagne?”

Klumme: Video slog efter sigende radiostjernen ihjel. Hvad kan vi skrive på gravstenen over den gode kampagne? Poul Mikkelsen giver bud på, hvorfor det er så længe siden, vi sidst har set en god kampagne.

16. april 2020
3 kommentarer
Klumme

Fremtidsforskningen bukker under for corona

Klumme: Fremtidsforskning er i virkeligheden blot et studie i nutidens spirende tendenser, men da alt er oppe og vende i dag, er der ingen tendenser at forske i. Til gengæld har vi opnået en hidtil uset kollektiv bevidsthed, som bliver afgørende for, hvor vi er på vej hen.

14. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Her er vindere og tabere i Corona-krisen

Klumme: Man burde sikkert undlade at udnævne vindere og tabere, mens alle krise-bolde fortsat er i luften. Men jeg vover alligevel pelsen og giver her mit bud på, hvilke virksomheder, brands, faggrupper og personer der ser ud til at styrke deres omdømme i krisen. Og hvem der kører deres i hegnet.

7. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Bestseller har fået tæsk. Jysk ikke. Hvorfor?

Klumme: Jysk og Bestsellers situation ligner faktisk hinanden – med en stor forskel. Anders Holch Povlsens problemer er en reminder om værdien af branding og omdømme.

6. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Sket i ugen: Om kvinder i Top 50 blandt kreative

Talentfulde unge kvinder ser ud til at fravælge en kreativ karriere. Det understreges af en 12 år gammel liste fra Creative Circle. Se den gamle liste.

2. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Sket i ugen: 1,6 mio. fulgte Mette Fs kommunikative vovestykke

Mette Frederiksens pressemøde mandag aften var reelt en tale til nationen, som må karakteriseres som et kommunikativt vovestykke, hvor der er virkelig meget på spil.

1. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Så hvad er det Design Kan… kan?

KLUMME: Kristina May Pries ser tilbage på, hvad hun lært af at starte podcast-serien ‘Design Kan…’ Bl.a. at man ikke med god samvittighed kan kigge kunderne i øjnene og bede dem lave en masse tiltag, når man som bureau selv tøver.

1. april 2020
0 kommentarer
Klumme

Er vi danskere trætte af bæredygtighedsbudskaber?

Forbrugernes købsbeslutninger påvirkes i 2020 i mindre grad af bæredygtighed end i 2019, viser analyse. Klummeskribenten mener dog, at det mere er markedsføring pakket ind i bæredygtighedsbudskaber uden nogen reel intention om at ville skabe en forskel, der er problemet.

1. april 2020
0 kommentarer
Klumme

BMW har fået nyt logo. Men er det bare et logo?

Klumme: Søren Nøhr, der har været kreativ på Mercedes markedsføring i over 25 år, har skrevet denne klumme om BMWs nye logo. Om hvorfor BMW – og i øvrigt andre bilmærker – skifter logo i disse år.

26. marts 2020
0 kommentarer
Klumme

Coronavirussen ændrer os som forbrugere

Klumme: Online køb af dagligvarer er en af de kategorier, som længe har været spået en større udbredelse, end den
har opnået til dato. Og hvor tragisk anledningen med Coronavirus end er, så har der aldrig været noget bedre tidspunkt for kategorien for at etablere helt nye vaner i forhold til at købe dagligvarer.

25. marts 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club