Artikler

Klumme

Et nyt sundhedsparadigme

Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den syvende: 2020 overraskede os alle med ekstrem turbulens og digital hypervækst pga den globale pandemi. 2021 vil forhåbentlig være året, hvor vi vender tilbage til en slags ny normal, med flere nye digitale vaner og adfærdsmæssige ændringer.

1. februar 2021
0 kommentarer
Klumme

Trend 8: Kriseadfærd gentager sig – derfor kan du lære meget af at kigge på tidligere kriser

Denne klumme er den 8. af er en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: I krisetider rykker vi tættere sammen og dyrker fællesskabet. Vi har ikke travlt med selvrealiserende projekter, det er derimod basale fysiske behov som mad, tryghed og nærvær, der fylder for den enkelte. Denne adfærd er typisk kriseadfærd, der får forbrugerne til at ændre prioriteter og vaner. Men selvom krisen (forhåbentligt) snart slutter, så er kriseadfærd noget, der kan vare ved.

28. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Farvel til den fysiske tegnebog

Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den sjette: Nogle vil beholde deres læderpunge af nostalgiske eller forfængelige årsager, men de praktiske og rationelle grunde til at bære rundt på dem er væk. I 2021 er smartphonen officielt vores nye digitale tegnebog.

28. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Nationalt kontrollerede digitale valutaer er på vej

Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den femte: Sidste år forudsagde jeg, at Facebook Libra ville blive frigivet i 2020 og ville blive mødt af meget kritik og skepsis. Men i år starter kampen om pengenes fremtid for alvor.

26. januar 2021
1 kommentar
Klumme

Trend 7: Brands skal bygge bro mellem fysiske og virtuelle oplevelser

Denne klumme er den 7. af er en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: Vi savner fysiske oplevelser – lige fra den gode smagsoplevelse på en restaurant til den euforiserende stemning til koncerter. Manglen på fysisk nærvær kan føre til hudsult, så brands må forstå at forbinde fysiske og virtuelle oplevelser, for de kan sagtens hænge sammen.

26. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

SOME-annoncører finansierer det voksende pøbelvælde

Klumme: Stormløbet på kongressen var chokerende, men det er afbrændingen af en Mette Frederiksen-dukke også. Det svinske miljø på de sociale medier har fatale konsekvenser for enkeltindivider, men også for selve vores demokrati. Kan annoncørerne virkelig blive ved med at betale for det?

25. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Trend 6: Hver tredje dansker er villig til at dele data, hvis det kan gøre hverdagen nemmere for dem

Denne klumme er den 6. af er en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: Forbrugerne vil gerne ‘betale’ for den fuldendte kundeoplevelse, der centrerer sig om dem og deres behov. Det er derfor afgørende for brands at skabe et mere dybdegående kendskab til forbrugerne. Den store udfordring ligger i at kunne opdatere denne viden om og forståelse af forbrugerne i realtid gennem eksempelvis 1. partsdata – for som bekendt er cookie-marketing gradvist ved at forsvinde.

21. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Hybrid is the new black

Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den fjerde: Meget tyder på at 2021 er året hvor stort set alt skal fødes i en ny hybridmodel, hvor produkter og services tilbydes i såvel en fysisk som en digital udgave, der hvor det kan lade sig gøre.

21. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Trend 5: Glem alt om materielle goder: Kreativitet er det nye statussymbol

Denne klumme er den 5. af er en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: Designertasker, luksusbiler og alt det, vi forbinder med traditionel materialisme, har ikke længere det samme statussymbol. I den digitale æra går vi i langt højere grad op i vores personlige brand, og her er kreativitet blevet en valuta i sig selv.

19. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Everything as a service

Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den tredje: Fremtiden tilhører abonnementsbaserede forretningsmodeller. Fra shopping og underholdning til fitness og sundhed – alle stede vinder de frem. Så spørgsmålet er om du kan konvertere din omsætning til løbende abonnementsbetalinger?

19. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

No-touch teknologier

Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den anden: Pandemien har banet vejen for no touch-teknologier. Fremtiden tilhører dem, der giver forbrugerne mulighed for at betale med deres stemme eller med et smil.

14. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Trend 4: Hjemmet bliver den primære platform for brands i 2021

Denne klumme er den 4. af en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: Med corona-krisen måtte vi flytte hverdagen ind i hjemmet. Pludselig skulle hjemmet omfavne ikke bare de private, men også en lang række professionelle gøremål. Arbejdet, videoopkaldet med familien, afslapningen og holdtræningen – alt dette skulle hjemmet rumme. Men faktisk foretrækker danskerne det sådan. Brands kan flytte med ind i hjemmet.

14. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Nytårsønske. Lad os genopfinde magien

Hjerte og hjerne, det emotionelle og rationelle, magic & logic. Tilværelsen består af begge dele, men corona-krisen har suget magien ud af livet. Men bemærk det begyndte faktisk før krisen.

13. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Trend 3: Brands er foran forbrugerne, når det kommer til bæredygtighed

Denne klumme er den 3. af er en serie, hvor Dentsu præsenterer 8 forbrugertrends for 2021: Forbrugerne kræver, at brands tager action. Men egentlig er det forbrugerne, der halter bagefter, når det kommer til at agere og leve mere bæredygtigt. Der er dog ingen tvivl om, at bæredygtighed er højt på alles agenda – brands som forbrugere. Så hvorfor lever forbrugerne ikke helt så klimavenligt, som de i princippet kunne? Læs her om de 6 barrierer.

12. januar 2021
0 kommentarer
Klumme

Gør dig klar til Spilkrigen

Klumme: Tim Frank Andersen kommer i 10 videoer ind på de digitale tendenser for 2021. Her er den første: Onlinespil er blevet en af de hurtigst voksende industrier på planeten. Og konkurrencen er hård mellem nye spilkonsoller og online platforme. Nye spillere som Amazon går ind på markedet i 2021. Få et overblik over, hvad der ser ud til at være en af de hotteste digitale krigszoner i det kommende år.

11. januar 2021
0 kommentarer
En del af Creative Club