Artikler

Klumme

Emilie Lilja: ”Kreativitet og troværdighed er de bærende elementer i dit brand”

KLUMME: Influencer og podcastvært Emilie Lilja ønsker mere åbenhed omkring influencere. Hun giver et indblik i branchen og opfordrer til omtanke, når man indgår et influencersamarbejde – for det er i sidste ende bedst for begge brands.

12. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Carlings lancerer verdens første interaktive T-shirt

KLUMME: Sidste år lancerede Carlings verdens første digitale tøjkollektion, og i år lancerer de verdens første interaktive T-shirt. Initiativet er bestemt godt – og adresserer fremtiden på en måde, vi ikke har set før.

11. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Når tv-reklame indhentes af den digitale verdensorden

9. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Mens vi venter på revolutionen

KLUMME: Extinction Rebellion er en af de hurtigst voksende klimabevægelser. Den har på få måneder spredt sig fra Storbritannien til lande som USA, Australien, Sydafrika og Danmark. Er Extinction Rebellion bevægelsen, der vil samle verdens befolkninger til oprør, eller har den allerede fejlet?

9. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Peloton-hysteriet er netop bare hysteri

KLUMME: I begyndelsen af december udkom træningsudstyrs- og medievirksomheden Peloton med en reklame, der næsten øjeblikkeligt afstedkom et større ramaskrig i shitstormskala, efter at reklamen gik viralt – ikke mindst takket være diverse ”spoofs”, som komikeren Eva Victors hjemmevideo på Twitter.

9. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Pelotons aktieværdi falder med 1 milliard dollars efter hadereklame

KLUMME: Velkommen til en supersensitiv virkelighed, hvor de krænkelsesparate signalsensitive tastaturkrigere hvirvler shitstorme og mock-memer op om hvad som helst.
Eller måske er der noget at komme efter i Pelotons virale shitstorm?

6. december 2019
0 kommentarer
Klumme

TAK til rygerne

Taknemligheden lander på et tørt sted, når Røgfri Fremtid siger tak til rygerne i ny kampagne. Vi har talt med Kræftens Bekæmpelse om kampagnen set i lyset af finanslovsudspillet.

6. december 2019
0 kommentarer
Klumme

5 brands, der rammer plet med deres julekampagner

KLUMME: Det er kun starten af december, og julen er allerede alle vegne. Også i reklamebranchen. John Lewis, KLM og TikTok er alle i julehumør. Kristoffer Okkels har her udvalgt fem, der rammer plet i deres julekampagner.

5. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Er chatbot en saga blot?

3. december 2019
0 kommentarer
Klumme

5 argumenter for flere slags retargeting

KLUMME: Retargeting har vist sig at være en succesfuld og effektiv teknik ved annoncering. Det er dog en almindelig opfattelse, at brugen af flere aktører samtidig resulterer i højere omkostninger og et dårligere resultat. Men faktum er, at det forholder sig præcis omvendt, mener Karolina Klijer, business development manager på RTB House.

2. december 2019
0 kommentarer
Klumme

Det ser sort ud for Black Friday

KLUMME: I morgen går det løs. Den 29. november er det Black Friday – synonym for forbrugsfest, overflod og borgerkrigstilstande i butikker med de bedste tilbud. Mens nogle brands gør festdagen til en hel festuge, så boykotter andre festlighederne helt. Vi kigger nærmere på Black Friday anno 2019.

28. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Hall of Shame – Greenwashing

KLUMME: Vi ved, at det er in at være grøn. Så in, at virksomheder slynger om sig med løfter om en grøn fremtid – alt imens resten af deres virksomhed er sort som kul. Vi zoomer ind på nogle af reklamebranchens grønne tiltag – der nok ikke er så grønne endda, når det kommer til stykket.

26. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Blackstone kerer sig om os

KLUMME: Blackstones danske afdeling, som før hed 360 North, skifter navn efter massiv negativ omtale det sidste år. Og navnet er ikke til at tage fejl af.

25. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Praktikant: Man bliver ikke Don Draper af at gå i jakkesæt

KLUMME: Praktikant hos MBA fortæller, at det kan føles angstprovokerende at stå blandt folk, der har mange flere års erfaring end en selv. Men hvis man selv vil have erfaring, så er man nødt til at arbejde ‘på gulvet’.

22. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Don’t let your memes be dreams

KLUMME: Memes har en levetid på måske en uge. Eller højst en måned. Og i den levetid opnår de så meget popularitet, at merchandise efterspørges. Ja, meme-merchandise.

19. november 2019
0 kommentarer