Artikler

Klumme

They don’t want to buy the brand – they want to join it!

Fremtidens forbrugere er ligeglade med, hvad brands siger. De interesserer sig kun for, hvad brands gør. Fremtidens CMO og bureau skal tænke og agere som aktivister. Mikkel Hagedorn skriver i denne klumme om den næste transformation. Nemlig den etiske. Og den er her allerede.

7. oktober 2020
0 kommentarer
Klumme

Et nys er mere skamfuldt end en prut

Klumme: Skam er en vild følelse og definerer vores fremtid. Vi har brug for en kommunikationsindsats, der fjerner skammen ved Covid19 – ellers kryber de smittede i flyverskjul, og smittekæderne breder sig.

2. oktober 2020
1 kommentar
Klumme

Indspark til bureauets 2021 budget

Klumme: Henrik Jensen, der er tidligere mediabureaudirektør og ph.d. i innovation af forretningsmodeller inden for medier og bureauer, beskriver her, hvad bureaudirektørerne bør tage højde for i deres budgetplanlægning for 2021.

25. september 2020
0 kommentarer
Klumme

20 år gammel Mussetrusse-filmen spøger stadig hos Topdanmark

Klumme: Topdanmark har ikke massekommunikeret i 20 år, så på den led virker det historisk, at man nu er gået ud i en stor kampagne. Men måske er skiftet alligevel ikke et opgør med tidligere holdninger til markedsføring.

23. september 2020
0 kommentarer
Klumme

”Vi er i al beskedenhed ret godt tilfredse”

Klumme: Creative Club står bag Bureaubiz og i denne klumme fortæller formanden for Creative Club lidt om, hvordan det er gået siden starten af Creative Club for 18 måneder siden.

21. september 2020
0 kommentarer
Klumme

Dit produkt er dit brand og dit brand er dit produkt

Klumme: Det lyder som reklamenonsens, men faktisk er det en fornem læresætning med en sandhed, som alt for ofte bliver ignoreret. Marketing overser ofte værdien af selve produktet på trods af, at produktet er det, som kunden køber og tager fysisk med sig. Produktet ender som en distraktion, i stedet for en hyldest.

21. september 2020
0 kommentarer
Klumme

Me too og de store kanoner

Klumme: Det er svært at tro på, at bureauchefen fyrer sit største talent, selvom talentet har krænket en kvindelig ansat. Hanne Feldthus analyserer dilemmaerne i me too-debatten.

16. september 2020
0 kommentarer
Klumme

Der er hårdt brug for en ny annoncørforening

Der er fortsat brug for en annoncørforening efter nedlukningen af Dansk Annoncørforening. Det mener bureaudirektøren i en af Danmarks største mediabureauer.

7. september 2020
0 kommentarer
Klumme

Vi kan ikke længere være os selv nærmest

Klumme: Vi står efter en corona-krise, som har mindet os om to vigtige ting: At alt i verden er forbundet, og at det, vi hver især gør, gør en forskel. Med andre ord har vi alle et medansvar for helheden.

31. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Oscar for bedste billedbehandling går til…..

Klumme: Der kommer til at mangle kvalificerede og kreative billedbehandlere, måske var det derfor en ide at gøre billedbehandling til et fag og uddannelse? Og hvorfor ikke også give awards til billedbehandling, spørger Michall Cadovius fra Wetouch Imagework i denne klumme.

31. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Thomas Kolster er faldet i konsulentfælden – en helt særlig hero trap

Klumme: Hanne Feldthus kommenterer på Kolsters klumme, hvor han gør op med den purposebranding, han selv engang var talsmand for.

27. august 2020
4 kommentarer
Klumme

Hvilken mand siger nej til oralsex?

Klumme: Hanne Feldthus føler sig ikke provokeret af JBS, der med bureauets ord tør lave reklamer, der vækker opsigt. Reklamen kommer bare flere årtier for sent, mener hun.

24. august 2020
3 kommentarer
Klumme

Du sælger løbesko, du redder ikke verden!

Klumme: Thomas Kolster blev med sin bog Goodvertising en af de største forkæmpere for purpose marketing. Nu har han fået et nyt ‘purpose’: at stoppe brands fra at hoppe i heltefælden – og i stedet hjælpe forbrugerne med deres problemer.

20. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Din personlighed afgør om du får jobbet

Klumme: De faglige kompetencer står altid øverst – men kan ikke stå alene. Det skriver Jan Maagaard, der siden 2014 har rekrutteret til reklame- og marketingbranchen.

11. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Al mulig grund til at være stolte over dansk landbrug

Klumme: Kommunikationsdirektør Lasse Bastkjær Jensen fra Landbrug & Fødevarer svarer på et debatindlæg fra Hanne Feldthus, hvor hun kaldte L&Fs sommerkampagne for kynisk spin.
En uklædelig sammenblanding af brandingovervejelser, personlig smag, egne fordomme og deciderede fejlagtige opfattelser af dansk landbrug lyder svaret.

5. august 2020
2 kommentarer
En del af Creative Club