
Design Kan – portræt af Søren Christensen
Kristina May Pries tegner i dette afsnit af Design Kan et portræt af partner og strategisk direktør hos Robert/Boisen & Like-minded, Søren Christensen. De kommer omkring alt fra indsigter og appelformer til balancen mellem strategi og kreativitet.
Design Kan… være sjovt
Hvad er sjovt ved design? Og hvad gør humor til et uundværligt kommunikationsgreb? I selskab med Henrik Juul og Thomas Torp undersøger Kristina May Pries den humoristiske vinkel, der præger alverdens kampagner og universer inden for design- og reklamebranchen.
Design Kan – portræt af Lars AP
Design Kan tegner et portræt af manden, der har en mission om at gøre danskerne til verdens flinkeste folk. Kristina May taler med Lars AP, der har skabt og designet bevægelsen og bureauet Fucking Flink.
Design Kan … skabes ud fra indsigter
Kristina May Pries undersøger, hvordan design kan bygges op omkring indsigter. Sammen med Trine Keller, selvstændig kreativ strateg og planner, og Søren Christensen, partner og strategidirektør hos Robert/Boisen & Like-minded, forsøger hun bl.a. at finde svar på, om idé eller indsigt kommer først.
Design Kan… finde på navne
Kristina May Pries holder navnefest og tager os sammen med Sidsel Møller og Charlotte Martens bag om navne som Dansk Magisterforening, DR Ultra og Rockwool.
Kreativ direktør: Nedlæg marketingafdelingerne
Podvertising: I denne podcast fortæller global chief creative officer hos Oatly, John Schoolcraft, at Oatly har nedlagt marketingafdelingen og de kreative har taget over.
Kresten Schultz Jørgensen: Kommunikationsfolk er enten arkitekter bag statspropaganda, moderne krigsførelse og hjernevask, eller demokratiets tjenere
Podvertising: Kresten Schultz Jørgensen er ikke bange for at bruge store ord. Lyt i denne podcast til, hvad han siger om kommunikation, kommunikationsfolk og om bureauer i det hele taget.
Design Kan – portræt af Kasper Salto
Kristina May Pries forsøger bl.a. at få svar på, om man kan folde en stol, så det ligner en bog, når Kasper Salto besøger hende til en snak om håndværk, rejser og design.
Design Kan: Nosco og den røde tusch
Design Kan ser nærmere på arbejdet med softwarevirksomheden Nosco, og hvordan en rød tusch blev omdrejningspunkt for deres nye identitet. Kristina May Pries gennemgår designprocessens fire fase sammen med CEO og grundlægger af Nosco, Jesper Müller-Krogstrup, og AM Copenhagens associerede partner og senior designer, Lucas Fisker.
Clara Prior-Knock: Der kommer to former for reklamer – haute couture-reklame og high street-reklame
Podvertising: Clara Prior-Knock, der er associate creative director hos Uncle Grey, siger i podcasten, at hun tror på, at kreativitet mere og mere bliver set på som et strategisk værktøj. Og så er der to gode råd til de unge i branchen: Tænk netværk og håndværk.
Kreativ: Flere vil arbejde på inhouse bureauer
Podvertising: Lise Skovsted Larsen, der har arbejdet som kreativ hos McCann i New York, fortæller, hvorfor hun tror, at der bliver færre reklamebureauer og hvorfor bureaufolk også i højere grad vil foretrække at arbejde på inhouse bureauer.
Peter Wibroe: Vi stjæler folks tid, så de skal også have noget igen
Hør det danske reklameikon i denne podcast om reklamerne før og nu, om hvad hans ambition var med at skabe reklame, og om tiden hos Wibroe, Duckert & Partners.
Design Kan – portræt af Trine Andersen
Design kan skabe hjem – og det er noget, stifter og kreativ direktør hos Ferm Living, Trine Andersen, er dygtig til. I dette afsnit tegner Kristina May Pries et portræt af kvinden bag en af Danmarks mest fremadstormende interiørvirksomheder, fra tapettrend til international iværksætterdrøm.
Farah Dib: Det er vigtigt at brede sit mindset ud
Podvertising: I denne podcast fortæller creative director hos TwentyTwenty, Farah Dib, om at det er vigtigt at sikre sig, at man har fat i den rigtige målgruppe, og at man skal sprede sit mindset ud til andre brancher. Men faktisk er der to podcasts, for Farah Dib spørger også Lars Busekist om, hvorfor der endnu ikke har været kvinder i denne podcast-serie.
Design Kan være brugervenligt
Hvordan kan man forbedre og styrke forbrugeres oplevelse med digitale produkter? Kristina May Pries undersøger sammen med Emilie Møllenbach og Tobias Happel rejsen mod en harmonisk helhed mellem bruger og produkt.