Artikler

Podcast

Design kan – portræt af Kristina Dam

Kristina May Pries tegner et portræt af designeren Kristina Dam. De kommer bl.a. omkring, hvordan man bygger et brand og designer med inspiration fra arkitektur, interiør og kunst.

11. marts 2022
0 kommentarer
Podcast

Mig & min moster: Krig – På bunden af Maslows behovspyramide finder vi overskud til andre

Mosteren og nevøen undersøger forholdet mellem solidaritet og kriser i lyset af krigen i Ukraine. Lyt med her.

11. marts 2022
0 kommentarer
Podcast

Design Kan… drive strategier – Coloplast

Kristina May Pries har besøg af head of design hos Coloplast, Hans Falleboe, der giver et indblik i Coloplasts designprocesser, de forskellige produktdesigns, og hvordan man finder balancen mellem funktionalitet, komfort og æstetik.

8. februar 2022
0 kommentarer
Podcast

Design Kan… skabes ud fra trends

Kristina May Pries dykker ned i, hvordan man kan formidle data og indsigter på en kreativ og inspirerende måde. Sammen med Lise Heiselberg og Bettine Ortmann kommer hun omkring alt fra kvalitative metoder til folks holdning til bæredygtighed, hellefisk og sko.

12. januar 2022
0 kommentarer
Podcast

Design Kan… være industrielt

Hvordan ser tilblivelsesprocessen ud fra idé til færdigt produkt, og hvor meget fylder æstetik i forhold til forskning? Kristina May Pries, Mads Hindhede Svanegaard og Christina Halskov sætter ord på processerne bag produktdesign – fra vaser og stomiposer til taxa-taglygter og julepynt.

22. december 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan… indrette rum

Kristina May Pries får i dette afsnit selskab af Linda Korndal og Thomas Lykke. Sammen forsøger de at gøre os klogere på indretning af rum, branded space og de processer, der leder op til et færdigt rum.

3. december 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan – portræt af Veronica D’Souza

Kristina May Pries tegner i dette afsnit Design Kan tegner et portræt af iværksætteren Veronica D’Souza. Sammen undersøger de, hvordan man kan skabe produkter og bæredygtige forretningsstrategier med en socialøkonomisk vinkel.

7. oktober 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan… være en visuel identitet

Stort set alle brands har én – også selvom den næsten er usynlig. Den skaber genkendelighed, den er kommunikativ, og så er den uundværlig, hvis man ønsker at markedsføre og skabe opmærksomhed omkring et brand. Kristina May Pries undersøger den visuelle identitets egenskaber sammen med Olga Bastian og Simon Nellemann.

15. september 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan – portræt af Søren Christensen

Kristina May Pries tegner i dette afsnit af Design Kan et portræt af partner og strategisk direktør hos Robert/Boisen & Like-minded, Søren Christensen. De kommer omkring alt fra indsigter og appelformer til balancen mellem strategi og kreativitet.

25. august 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan… være sjovt

Hvad er sjovt ved design? Og hvad gør humor til et uundværligt kommunikationsgreb? I selskab med Henrik Juul og Thomas Torp undersøger Kristina May Pries den humoristiske vinkel, der præger alverdens kampagner og universer inden for design- og reklamebranchen.

4. august 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan – portræt af Lars AP

Design Kan tegner et portræt af manden, der har en mission om at gøre danskerne til verdens flinkeste folk. Kristina May taler med Lars AP, der har skabt og designet bevægelsen og bureauet Fucking Flink.

15. juni 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan … skabes ud fra indsigter

Kristina May Pries undersøger, hvordan design kan bygges op omkring indsigter. Sammen med Trine Keller, selvstændig kreativ strateg og planner, og Søren Christensen, partner og strategidirektør hos Robert/Boisen & Like-minded, forsøger hun bl.a. at finde svar på, om idé eller indsigt kommer først.

27. maj 2021
0 kommentarer
Podcast

Design Kan… finde på navne

Kristina May Pries holder navnefest og tager os sammen med Sidsel Møller og Charlotte Martens bag om navne som Dansk Magisterforening, DR Ultra og Rockwool.

4. maj 2021
0 kommentarer
Podcast

Kreativ direktør: Nedlæg marketingafdelingerne

Podvertising: I denne podcast fortæller global chief creative officer hos Oatly, John Schoolcraft, at Oatly har nedlagt marketingafdelingen og de kreative har taget over.

29. april 2021
0 kommentarer
Podcast

Kresten Schultz Jørgensen: Kommunikationsfolk er enten arkitekter bag statspropaganda, moderne krigsførelse og hjernevask, eller demokratiets tjenere

Podvertising: Kresten Schultz Jørgensen er ikke bange for at bruge store ord. Lyt i denne podcast til, hvad han siger om kommunikation, kommunikationsfolk og om bureauer i det hele taget.

15. april 2021
Har kommentarer
En del af Creative Club