
Podvertising: Jesper Hansen
Faglig koordinator for Kreativ Kommunikation på DMJX, Jesper Hansen, taler i denne podcast om, hvordan man uddanner fremtidens unge; om at bevæge sig et mere tænksomt sted hen, hvor man i stedet for at råbe højt, prøve at løse relevante problemer; om for brands at opføre sig ordentligt.
Podvertising: Nicolai Stahl
Nicolai Stahl fortæller i denne podcast om, at se kreativitet, customer experience og storytelling i en ny kontekst.
Design Kan skal ligestilles
”’Design Kan’ har i dette afsnit skiftet navn til ‘Design Skal’ – ford den kreative branche trænger til ligestilling mellem mænd og kvinder. Kristina May Pries tager i dette afsnit diskussionen om ligestilling op med Morten Grubak, Clara Prior-Knock og Rikke Kristine Østergaard.
Mig & min moster – Sådan indtager du verden uden at ødelægge den
Nevøen og mosteren undrer sig over, hvordan man skaber et samfund, der ikke ødelægger jorden.
Bureaufolk i ny podcastserie på Bureaubiz
“Det var på ingen måde meningen, at jeg skulle ind i reklamebranchen”, siger Frederik Preisler, der er den første til at blive interviewet til en ny podcastserie på Bureaubiz, som har Lars Busekist som vært. Lyt med her, hvor han også taler om, at vi efter Covid-19 ikke fremover kan stjæle folks opmærksomhed på samme måde for at sælge et produkt.
Design Kan… drive strategier – Carlsberg
I serien om, hvordan Design Kan drive strategier, taler Kristina May Pries i dette afsnit med Simon Boas Hoffmeyer, ansvarlig for bæredygtighed og kommunikation hos Carlsberg Group, om hvordan man arbejder med bæredygtighed i en stor organisation.
Mig & Min moster: Masser af varm luft i konsulenter
Mig & Min moster taler om mosterens arbejde som konsulent. Og om hvordan medarbejderne rundt omkring har det, når der kommer konsulenter forbi deres arbejdsplads.
Mig & min moster – Tænketanke gør holdninger til våben
DR’s dokumentar ‘Kampagnen mod klimaet’ har ikke ryddet forsiderne. Mig & min moster taler om hvorfor, og hvordan kampagnen mod klimaet tager form i dag.
Design Kan … drive strategier
I dette specialafsnit af Design Kan besøger Kristina May Pries head of design research hos Bang & Olufsen, Michael König, for at afdække virksomhedens designstrategier.
Mig & min moster: Happiness is the new rich
Har du nok? Er du nok? Bliver du mere af at købe noget? Mig & min moster taler om forholdet mellem penge og lykke med Mette Lehmann, der coacher og holder foredrag om trivsel.
Mig & min moster – Den dag Margrethe Vestager kom forbi et lokale i Nordvest
At være borger i Danmark betyder i stigende grad, at man skal være digital. Mig & min moster taler med Ida Jepsen, direktør for ReDi School of Integration, der hjælper indvandrerkvinder med at blive integreret gennem kurser i digitale færdigheder.
Mig & min moster – regeringens klimapartnerskabers forslag
Regeringens 14 klimapartnerskaber med erhvervslivet har udmøntet sig flere forslag til grønne initiativer. Mig & min moster taler om rapporterne og hvor grønne forslagene egentligt er.
Mig & min moster – parfume og pomfritter
Storcentre, varer, skilte og parkertingspladser er alt sammen kommerciel stimuli. Det er uden udsigt, sol, vind og irriterende regn. Mig & min moster taler om, hvor ufedt det egentligt er.
Design Kan… stå sammen
Kan design- og reklamebranchen stå sammen? Det spørger Kristina May Pries om i dette afsnit af Design Kan, hvor potentialet i samarbejdet mellem de to brancher sættes under luppen.
Mig & min moster – Trivsel er kun på dagsordenen, når den mangler
Når vi taler om trivsel, er det oftest kun manglen på den. Mig & min moster undrer sig over, hvor samtalen om, hvordan vi indretter os, så vi trives, bliver af.