
Mig & min moster – Invasive arter
Mosteren og nevøen taler om tech-giganternes indtog i vores privatliv. De diskuterer Shoshana Zuboffs analyse af overvågningskapitalismen, og hvad der skal til, for at vi kan tage kontrollen tilbage.
Design Kan – fremtidsforskning og kunst
Hvordan ser fremtiden ud? Og hvilken rolle spiller kunst og design i dag og for fremtiden? I dette afsnit af Design Kan kigger Kristina May Pries ud i fremtiden sammen med Nicklas Larsen, seniorrådgiver på Institut for Fremtidsforskning og Katrine Pedersen, chef for undervisning og formidling på Arken.
Mig & min moster – Bullshit-bingo
Mig & min moster taler bl.a. om forbedringer, der er forværringer, og hvor svært det er at tage ansvar for verden, når man går på arbejde.
Design Kan – Case study med Kræftens Bekæmpelse
Kristina May Pries gennemgår designprocessens fire faser i dette casestudie af Kræftens Bekæmpelse. Med som gæst er Katrine Asp-Poulsen, chef for Kommunikation & Organisationsudvikling i Kræftens Bekæmpelse, Eva Fog Bruun, brand og marketingsstrateg, samt Lucas Fisker, ass. partner/senior digital designer hos AM Copenhagen.
Design Kan – Portræt af Morten Münster
Overalt stilles der krav til vores adfærd. Om det er fra ægtefællen, chefen eller regeringen, der med pile, skilte og spritdispensere regulerer og dirigerer vores adfærd. Begreber som nudging og adfærdsdesign har fået plads i vores vokabular, men hvad betyder det egentligt? Det vil Kristina May Pries forsøge at svare på i dette særafsnit, hvor Morten Münster er gæst.
Rory Sutherland: Ideer, der ikke giver mening, bliver de mest succesrige
I denne podcast plæderer Rory Sutherland fra Ogilvy for, at man skal gøre sig fri af regler og tænke i baner, der måske ikke giver mening i første omgang.
Mig & min moster – Hvad er fremtiden lavet af?
Mig & min moster taler om, hvordan både ny og gammel teknologi kan være med til at skabe en bæredygtig fremtid.
Mig & min moster – Det er tid til en ny definition af ordentlighed på Christiansborg
Mig & min moster diskuterer modviljen mod at skifte politisk side i en verden, der har brug for forandring. Lyt med her.
Thomas Kolster: Jeg er verdens bedste elsker
Thomas Kolster taler i denne podcast med Lars Busekist om den bæredygtige revolution, som vi befinder os i lige nu, og hvordan brands kan hjælpe folk med at blive til dem, de gerne vil. Uden at råbe op om, hvad de er gode til.
Design Kan … drive strategier – Mærsk
Strategisk design og design thinking sættes under luppen i dette særafsnit af Design Kan. Kristina May Pries har inviteret Morten Lee Lundholm, senior produktudvikler i Mærsk, til en snak om, hvad strategisk design er, hvad det kan bruges til – og hvad der gør det essentielt for en dynamisk forretning.
Mig & min moster – Ny-traditionalist. Det er et nyt ord, vi skal lære at kende
Mig & min moster taler om forholdet mellem ny teknologi og traditionelle metoder. De diskuterer den udstillingsaktuelle arkitekt Anupama Kundoo, der forsker i et forbedre traditionelle byggemetoder.
Mig & min moster: Social kontrol findes ikke kun blandt indvandrere, men alle steder
Mig & min moster taler om magtmisbrug og om tærskelmodellen som en forklaring på, hvad der får os til at miste vores dømmekraft – og hvordan dette kan forklare, hvorfor vi ikke siger tydeligere fra overfor fx sexisme.
Design Kan … Case study – AM + Erik Magnussen
Kristina May Pries tager i dette særafsnit lytteren med bag kulisserne i arbejdet med Erik Magnussen Design, hvor hun også kommer omkring designprocessens fire faser: Learn, Play, Make, Move.
Mig & min moster – Mosteren sagde ikke fra overfor sexisme, da hun var chef
Mig & min moster taler om sexisme i bureaubranchen. Mosteren deler sine egne oplevelser, da hun var ansat hos Wibroe, Duckert & Partners, og fortæller om, hvorfor hun ikke sagde nej overfor sexismen.
Søren Christensen: Det er en dødssynd
Podvertising: Partner & strategisk direktør hos Robert/Boisen & Like-minded, Søren Christensen, taler i denne podcast om at skrive kapitler i en bog i stedet for at fyre masser af noveller af. Og så synes han, at vi alle taler for meget om de kampagner, alle lægger mærke til, og ikke om dem, som ingen lægger mærke til. Hør om dette og meget mere i denne podcast.